افزایش آمار خشونت‌های ضداسلامی در نیوزیلند پس از حادثه «کرایست‌چرچ»
کد خبر: 3927554
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

افزایش آمار خشونت‌های ضداسلامی در نیوزیلند پس از حادثه «کرایست‌چرچ»

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد پس از حادثه تروریستی حمله به دو مسجد در «کرایست‌چرچ» نیوزیلند، میزان جرایم ناشی از خشونت و تنفر ضداسلام در کشورهای غربی افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از نیوزیلندهرالد، تحقیقات نشان می‌دهد جرایم ناشی از تنفر دینی و نژادی اغلب پس از حملات تروریستی افزایش می‌یابد.

این امر در مورد حادثه تروریستی کرایست‌چرچ نیوزیلند نیز تکرار شد و به دنبال حمله به دو مسجد این شهر، جرایم ناشی از نفرت علیه قربانیان این حمله افزایش یافت.
 
این حملات در سایر کشورهای غربی نیز رخ داده است. یک هفته پس از حادثه کرایست‌چرچ، جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلیس 593 درصد افزایش یافت و 95 حادثه به پلیس گزارش شد. برخی از مرتکبان این جرایم هنگام عبور از کنار مسلمانان ادای تیراندازی با اسلحه درمی‌آوردند.
 
می‌توان گفت این جرایم، تداوم حملات کرایست‌چرچ است. افزایش آنها پس از 15 مارس (روز وقوع حادثه تروریستی کرایست‌چرچ) نشان می‌دهد که با وجود حسن‌نیت بسیاری افراد در نیوزیلند، این حملات باعث شده است که این کشور برای مسلمانان و سایر اقلیت‌ها خطرناک‌تر شود.
 
شیوع فزاینده جرایم نفرت کلامی علیه مسلمانان همچنین اهمیت قانونگذاری برای مقابله با چنین ارعاب و سوءاستفاده از باورهای دینی (که در حال حاضر از قانون حقوق بشر مستثنی است) را برجسته می‌کند. باید منابعی در اختیار پلیس یا سایر ارگان‌های دولتی یا یک مرکز تحقیقاتی مستقل قرار گیرد تا ثبت چنین جرایمی را برای نظارت بهتر بر الگوهای جرم انجام دهد.
 
مطالعات دیگر نشان داده است که اشکال جزئی‌تری از جرم مرتبط با هویت افراد، گاهی به خشونت شدیدتر ایدئولوژیک تبدیل می‌شود. هر حمله بدون مجازات، ارعاب و خشونت را عادی و کسانی را که دارای دیدگاه‌های نژادپرستانه و افراطی در جهان هستند، جسورتر می‌کند. بنابراین دولت بعدی نیوزیلند باید نشانه‌های اولیه افزایش جرایم ناشی از نفرت دینی و نژادی را بسیار جدی بگیرد.
انتهای پیام
captcha