استقبال از نمازگزاران در مساجد «کرایست‌چرچ» با شاخه‌های گل
کد خبر: 3919601
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

استقبال از نمازگزاران در مساجد «کرایست‌چرچ» با شاخه‌های گل

پس از محاکمه عامل حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، نمازگزاران این مساجد با شاخه‌های گل مورد استقبال قرار گرفتند.

استقبال از نمازگزاران در مساجد «کرایست‌چرچ» با شاخه‌های گلبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، با نهایی شدن حکم حبس ابد برای برنتون تارانت، عامل حمله تروریستی به دو مسجد «نور» و «لینوود» در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند که به جان باختن 51 تن و زخمی شدن 49 نفر انجامیده بود، پیش از نماز جمعه امروز دسته گل‌هایی در مقابل این دو مسجد برای یادبود قربانیان این حادثه قرار داده شد.

نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه با مشاهده گل‌های جلوی مساجد، ضمن ابراز خرسندی از شهروندان نیوزیلندی و محافظان امنیتی تشکر کردند.

جمال فودا، امام جماعت مسجد نور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: از مجازاتی که برای تروریست در نظر گرفته شده راضی هستیم. در حال حاضر یک آرامش عالی در همه مردم وجود دارد. ما می‌توانیم در کنار یکدیگر و با شادمانی زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه عدالت تجلی یافته است، تصریح کرد: ما مسلمانان و غیرمسلمانان در این کشور باید با کمک همدیگر زخم‌های خود را بهبود بخشیم.

یادآور می‌شود، روز 15 مارس 2019 دو مسجد «نور» و «لینوود» در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند هدف حمله تروریستی «برنتون تارانت» 29 ساله استرالیایی قرار گرفت. در جریان این حمله كه هنگام اقامه نماز جمعه روی داد، 51 نمازگزار كشته و 49 نفر زخمی شدند.

دادگاه نیوزیلند پس از طی روند قضایی، روز گذشته تارانت را به دلیل ارتکاب به ۵۱ قتل و ۴۱ اقدام به قتل به حبس ابد (بدون امکان درخواست عفو) محکوم کرد. این سنگین‌ترین حکمی است که تاکنون در تاریخ نیوزیلند به یک فرد داده شده و با این تصمیم دادگاه، وی باقی عمر خود را زندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha