مدرسه مجازی مهدویت راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3931291
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
حجت‌الاسلام متوسل:

مدرسه مجازی مهدویت راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از راه‌اندازی مدرسه مجازی مهدویت در این ایام خبر داد و گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت بنیاد به نشانی mahdaviat.ir می‌توانند در این مدرسه حاضر شوند و از دوره‌های بارگذار‌ی‌شده استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح اقدامات و برنامه‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود، با حضور حجت‌الاسلام محمود متوسل‌آرانی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، صبح امروز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه، در ساختمان این بنیاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود متوسل آرانی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال ١٣٧٩ با موافقت مقام معظم رهبری و به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و همکاری برخی شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی کشور تأسیس شد، گفت: این بنیاد با این هدف راه‌اندازی شد تا بتواند به ‌عنوان بزرگترین مؤسسه مهدوی کشور به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشنا کردن اقشار جامعه به‌ ویژه نسل جوان گام بردارد.

وی با بیان اینکه مهمترین آرمان مهدوی برقراری عدالت در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: یکی از شبهات این است که نام امام زمان(عج) یا نام ائمه اطهار(ع) در قرآن نیامده است، در حالی که لزومی ندارد که حتماً نام آن‌ها در قرآن بیاید، چراکه آیاتی داریم که تطبیق آن جز با اهل بیت(ع) ممکن نیست. در بحث مهدویت نیز آیات بسیاری مطرح شده که روشن‌ترین آن‌ها آیه ۵۵ سوره نور است؛ در این آیه خداوند وعده ظهور منجی را داده که هنوز این وعده خدا محقق نشده است.

متوسل آرانی با اشاره به اینکه در بحث اصل وجود حضرت و در مورد ظهور آن امام روایات متعددی از ائمه معصومین(ع) وجود دارد، گفت: اصل وجودی حضرت حجت(عج) تنها تصمیم شخصی امام حسن عسکری(ع) نبوده بلکه این موضوع از زمان پیامبران و ائمه معصومین(ع) نیز مورد توجه و تأکید بوده است، به ‌طوری که رسول خدا(ص) ۲۵۰ سال قبل از تولد حضرت مهدی(عج) این بشارت را داده بودند که پس از من فردی هم نام من و از ذریه من متولد می‌شود که غیبت طولانی خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: نکته حائز اهمیت این است که در روایات اهل سنت، نام حضرت با عنوان مهدی(عج) یاد شده، اما در روایات شیعه و کلام پیامبر(ص)، کلمه قائم(عج) به معنی قیام کننده آمده است؛ لذا تعدد روایات بسیار باعث شده که در اصل قیام حضرت مهدی(عج) اتفاق نظر وجود داشته باشد، به‌ طوری که حتی وهابیت هم به این مورد اعتراف می‌کند که حضرت مهدی(عج) وجود دارد؛ بنابراین مهدویت فقط ویژه شیعیان نیست، بلکه همه فرق و ادیان به آن توجه کرده‌اند.

متوسل آرانی با بیان اینکه مهمترین فعالیت‌های بنیاد از طریق دفاتر آن در استان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: تربیت نیروی متخصص مهدوی در سطح مدرس و مربی یکی از اصلی‌ترین اهداف این بنیاد است؛ به ‌طوری که تاکنون حدود سه هزار مربی در سطح کشور آموزش دیده‌اند تا برنامه‌های حوزه مهدویت را ترویج دهند؛ همچنین مبارزه با افکار انحرافی در خصوص مهدویت و منجی یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در نیمه شعبان و نهم ربیع‌الاول اجتماعات مختلفی برگزار می‌شد که امسال به خاطر شرایط کرونایی برگزاری این اجتماعات مهیا نشد، اظهار کرد: با توجه به انتقال برنامه از فضای حقیقی به مجازی ما نیز همه این برنامه‌ها را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از راه‌اندازی مدرسه مجازی مهدویت در این ایام خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت در برگزاری دوره‌ها و اجرای برنامه‌های حضوری، تمام توان ما به شبکه‌های مجازی و تقویت آموزش‌های مجازی متمرکز شده و برای این مهم سایت آموزش مجازی بنیاد را‌ه‌اندازی شد. راه‌اندازی این مدرسه مجازی اتفاق تازه‌ای است که امروز همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی راه‌اندازی می‌شود. علاقه‌مندان با مراجعه به سایت بنیاد به نشانی mahdaviat.ir می‌توانند در این مدرسه حاضر شوند و از دوره‌های بارگذاری‌شده استفاده کنند.

متوسل آرانی از راه‌اندازی پویش جشن تکلیف برای دخترانی که امسال به سن تکلیف رسیده‌اند خبر داد و گفت: در این پویش از خانواده‌ها درخواست کردیم تا از جشن تکلیفی که در خانه برای دختران خود گرفته‌اند عکس و فیلم تهیه کرده و به کانال‌های ارتباطی بنیاد بفرستند تا به بهترین آن‌ها جوایزی تعلق گیرد.

وی با اشاره به انتشار کتابی پیرامون شناخت حضرت مهدی(عج)، گفت: یکی از مهمترین کتاب‌هایی که در خصوص آغاز امامت حضرت مهدی(عج) منتشر شده کتابی است به نام «نهم ربیع الاول؛ عهدی دوباره با امام زمان» که از سوی بنیاد منتشر شده است. علاقه‌مندان پس از دانلود پی‌دی‌اف کتاب از طریق سایت می‌توانند آن را مطالعه و در مسابقه کتابخوانی، که تا چهارم آذرماه پابرجاست، شرکت کنند. در گذشته از ۹ ربیع‌الاول با عنوان عیدالزهرا یاد می‌شد، در حالی که ۹ ربیع‌الاول آغاز امامت امام زمان(عج) و تجدید بیعت با حضرت است؛ لذا بهترین راه برای این بیعت، خواندن دعای عهد است. بر همین اساس این کتاب منتشر شد تا مردم و علاقه‌مندان ضمن قرائت دعای عهد با شخصیت حضرت آشنا شوند.

متوسل آرانی با تشریح برنامه‌های این بنیاد به مناسبت نهم ربیع‌الاول گفت: رونمایی از پرده نقاشی نگارگری با عنوان «قدرت اسلام» یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد در این روز است. این پرده نقاشی یک ابزار کمک آموزشی برای بحث مهدویت است؛ به‌ طوری که آنچه مربوط به قبل و بعد از ظهور است روی این پرده نقاشی شده است.
 
وی از تولید انواع پوستر، بروشور و محتوا راجع به مهدویت خبر داد و گفت: فعال کردن کانال‌های بنیاد در شبکه‌های اجتماعی با عنوان چشم به راه (chashmbe_rah) و برگزاری انواع مسابقات معرفتی از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت این روز است. در کنار این برنامه‌ها هر استان برای خود برنامه‌هایی دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه نکته بسیار مهم در خصوص استان‌ها این است که مدیران بنیاد برخی از استان‌های کشور از برادران اهل سنت هستند، گفت: یکی از محور‌های وحدت، مهدویت است و چون مهدویت نگاه به آینده دارد و آرمان تمامی انسان‌های جهان است می‌تواند یکی از مهمترین موضوعات برای تحقق وحدت باشد.

متوسل آرانی ضمن دعوت به همکاری از تمامی کسانی که در حوزه مهدویت علاقه‌مند به فعالیت هستند، گفت: بنیاد مهدی موعود(عج) در تمامی استان‌های مختلف کشور، شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی را زیر نظر ائمه جمعه استان‌ها تشکیل داده است که براساس این شورا هر فعالیتی در خصوص بحث مهدویت رصد و بررسی می‌شود. اعضای این شورا از مسئولان فرهنگی، فعالان صدا و سیما، وزارت ارشاد هستند. اما مدیریت شورا به عهده یکی از اعضای بنیاد فرهنگی حضرت موعود است. این بنیاد هیچ گروه یا فردی را رقیب خود نمی‌داند.
انتهای پیام
captcha