نخستين خانه فرهنگی کودکان بيش‌فعال در یک مؤسسه قرآنی افتتاح شد
کد خبر: 3931358
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

نخستين خانه فرهنگی کودکان بيش‌فعال در یک مؤسسه قرآنی افتتاح شد

نخستين خانه فرهنگی کودکان بيش‌فعال در کشور از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «آیه‌های زندگی زیبا» زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، پنجم آبان‌ماه در تهران آغاز به كار کرد.

فاطمه محمد صالحی، مدیر مؤسسه آیه‌های زندگی زیبا در گفت‌وگو با ایکنا گفت: با توجه به ماه اکتبر، ماه جهانی اطلاع‌رسانی پیرامون اختلال بیش‌فعالی است، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی آیه‌های زندگی زیبا، نخستین خانه فرهنگی بیش‌فعالی کشور را همزمان با سالروز  امامت امام زمان «عج» پنجم آبان‌ماه افتتاح کرد.

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی قرآنی مؤسسه آیه‌های زندگی به موضوع سبک زندگی و همکاری با متخصصان مختلف در این حوزه، سال‌‌ها ما را پیرامون نبود حمایت از قشر حساس و آسیبب‌پذیر دچار اختلال بیش‌فعالی نگران کرده است. اختلال عصبی رفتاری بیش‌فعالی، می‌تواند با جهت‌دهی و حمایت به عنصر موثر در رونق تولید و جریان‌سازی خلاقانه در کشورها تبدیل شود و با عدم نگاه درست، حمایت علمی و فرهنگی می‌تواند عامل قابل توجهی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی متنوع و ارزش‌شکنی‌ها شود.

این کارشناس روانشناسی با اشاره به اینکه آمارهای جهانی بر آسیب‌پذیر بودن این جمعیت بسیار و توان بالقوه ویژه آنها تأکید جدی دارد، گفت: پیش از این در ایران، مرکزی با نگاه زیربنایی و ترویجی برای حمایت معنوی، علمی و روحی با رویکرد خیرانه وجود نداشته است. در حالی که سرمایه ارزش‌های اسلامی و قرآنی ما می‌تواند نقش عمیقی در خود‌کنترلی و هدفمندی این گروه ایفا کند. با توجه جدی به منویات رهبری که می‌فرمایند: «بشریت، هم امروز و هم در دوران‌های گذشته، دچار ابتلائات بزرگی بوده. همچنان که من و شما نسبت به خانواده‌ خودمان، نسبت به شهر خودمان، نسبت به میهن خودمان مسئولیت‌های مشترکی داریم و اگر بتوانیم برای کشورمان کاری بکنیم و نکنیم، گناه کردیم؛ بتوانیم گرد غمی را از چهره‌ ملتمان پاک کنیم و نکنیم، گناه کردیم». بنابراین دست یاری ما به سوی متخصصان برای کمک به تولید دانش و حمایت از جامعه در این حوزه روشن و در اولویت پیگیری قرار می‌گیرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی افزود: پیش از این مرکزی جهت حمایت روحی، علمی، مادي و معنوی از این قشر قابل توجه در ایران وجود نداشته است و با راه‌اندازی اين خانه، يعنی حمایت از قشر ADHD، استعدادهای ویژه این قشر و پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که به خاطر شرایط حاکم بر اختلال بیش‌فعالی می‌تواند بر ايجاد انگيزه و روحيه اين قشر از جامعه اثرگذار باشد.

محمد صالحی تصریح کرد: کنترل بیش‌فعالی بر مسائل اجتماعی اثر غیر‌قابل انکار دارد و اين مركز فرهنگی در نظر دارد با حمایت روحی، علمی، معنوی و فراهم آوردن پایگاهی برای تبادل نظر و تجربه افراد مواجه با چالش بیش‌فعالی، فرصت معرفی مشاغل و افراد متخصصی را که در حوزه بیش فعالی فعاليت می‌كنند، ايجاد کند.

مدیر مؤسسه آیه‌های زندگی زیبا خاطرنشان کرد: حمایت از تولید دانش در حوزه بیش‌فعالی همچون مقالات و پایان نامه‌های ارشد و دکتری، حمایت آموزشی از معلمان و مدرسان کشور در این حوزه، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند بیش‌فعال، حمایت از بیش‌فعالان نیازمند در مراجعه به مراکز درمانی مشاوره، کار درمانی و روانپزشکی در مراحل بعدی برنامه‌های خانه فرهنگ كودكان بيش‌فعال است. سامانه آموزش و مشاوره رایگان این مرکز به نشانی WWW.AYEYAR.IR با ارائه خدمات برای خانواده‌ها، فعالان، معلمان و علاقمندان در قالب کلاس‌های متنوع و به صورت هفته نامه مجازی، امروز دوشنبه پنجم آبان‌ماه افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha