مؤسسات قرآنی که صلواتی باز می‌شوند
کد خبر: 3931695
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

مؤسسات قرآنی که صلواتی باز می‌شوند

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صدرا» شیروان گفت: بسیاری از مؤسسات قرآنی در شیروان به علت شیوع کرونا و مشکلات مالی، تعطیل شده‌اند و تعداد محدودی در حال فعالیت‌اند که هیچ‌گونه بهره مالی برای مربیان و مدیران ندارد.

مؤسسات قرآنی که صلواتی باز می‌شوندفاطمه آدینه‌پور، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صدرا» شیروان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه آموزش‌های مجازی بازدهی لازم را در آموزش‌های قرآنی ندارد، اظهار کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی در شیروان به علت شیوع کرونا و مشکلات مالی تعطیل شده‌اند و تعداد محدودی در حال فعالیت‌اند که هیچ‌گونه بهره مالی برای مربیان و مدیران قرآنی ندارد. پس از شیوع کرونا تا خرداد ماه تا حدودی قرآن‌آموزان با ما در ارتباط بودند،‌ اما در حال حاضر همان تعداد اندک نیز از ادامه راه بازماندند.

آدینه‌پور با اشاره به اینکه ریزش بسیار زیادی در تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه مشهود است، بیان کرد: تعداد قرآن‌آموزان از 80 به 6 نفر کاهش یافته که این موضوع آسیب بسیار زیادی برای ما به همراه داشته است.همچنین هزینه‌های مؤسسات استیجاری بسیار بالاست. اگر یک مؤسسه قرآنی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، فقط به دلیل استیجاری نبودن مؤسسه است، در غیر این صورت نمی‌تواند هزینه‌های موجود را تأمین کند. در حال حاضر بانوان علاقه‌مند به حوزه مفاهیم قرآن با مؤسسه در ارتباط هستند و به دلیل وضعیت مالی نامناسب تلاش می‌کنیم که دوره‌ها را حفظ و کلاس‌ها را تا حد امکان رایگان برگزار کنیم.

آدینه‌پور با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مؤسسات قرآنی نیازمند حضور مسئولان دلسوز است، تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان مسابقات مختلفی برای قرآن‌آموزان برگزار کردیم و با توجه به مشکلات فراوانی که وجود داشت، هدایای بسیاری نیز در نظر گرفتیم، اما در نهایت کمک‌های مالی که صورت گرفت، بسیار ناچیز بود. همچنین، با مبالغ جزئی نمی‌توان مؤسسات قرآنی را دوباره رونق داد. بزرگترین مشکل مؤسسات قرآنی استیجاری بودنشان است و اگر مسئولان بتوانند به مدیران مؤسسات کمک کنند، قطعاً اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی مورد بی‌مهری‌ فراوانی قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر از آنجا که توجه مناسبی به فعالان قرآنی نمی‌شود، خانواده‌ها و نسل‌های جوان نیز دلسرد شدند و تمایلی به حضور در محافل و فعالیت‌های قرآنی ندارند که این موضوع آسیب بزرگی برای جامعه ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha