مشکل اعتبارات روستایی و عشایری چهارمحال‌وبختیاری پیگیری می‌شود
کد خبر: 3931846
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

مشکل اعتبارات روستایی و عشایری چهارمحال‌وبختیاری پیگیری می‌شود

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی مدیران این استان برای پیگیری مسائل مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری چندانی نداشتند، گفت: نجابت مردم چهارمحال و بختیاری ستودنی است، مشکلات اعتبارات مربوط به روستایی و عشایری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الله میرزایی، معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفتم آبان‌ماه در نشست بررسی مشکلات حوزه کار، تأمین اجتماعی و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه برخی مدیران این استان برای پیگیری مسائل مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری چندانی نداشتند، اظهار کرد: نجابت مردم چهارمحال و بختیاری ستودنی است، مشکلات اعتبارات مربوط به روستایی و عشایری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: متوسط متخصصان متبحر و نیروی انسانی در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشور است، اما چرا این استان نرخ بالای بیکاری را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: گزارش کاملی از وضعیت اشتغال و سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده است، تصمیمی برای روند توسعه در استان از طریق صنعت، کشاورزی و ... گرفته نشده تا بتوان برای آن طرح کارشناسی ارائه داد.

میرزایی با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری به قبرستان طرح‌های نیمه‌تمام تبدیل شده است، بیان کرد: اهلیت سرمایه‌گذار باید قبل از آغاز پروژه سنجیده شود، هیچ پروژه‌ای نباید قبل از مشخص شدن بازار کار احداث شود زیرا با شکست مواجه خواهد شد.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: محصولات کشاورزی تولیدی در استان به علت نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی خریداری نمی‌شود و کشاورز متضرر می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه برای حضور شستا در چهارمحال و بختیاری برای سرمایه‌گذاری باید دعوت انجام شود، گفت: هیچ تلاشی بر مبنای وظیفه انجام نمی‌شود، هر کاری قواعد خاص خود را دارد و باید رعایت شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشکلات کارآفرینان با تامین اجتماعی، یادآور شد: جلسات متعددی برگزار شد و مشکلات به زودی حل می‌شود، مصوبات ستاد اقتصادی در استان‌ها لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه باید یک کارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، گفت: در این کارگروه باید یک طرح توسعه‌ای اقتصادی قابل اجرا برای استان آماده شود.

انتهای پیام
captcha