کروناویروس وارد چرخه خانوادگی شده است
کد خبر: 3932024
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

کروناویروس وارد چرخه خانوادگی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری از موج دوم بلافاصله وارد موج سوم بیماری کرونا شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها تعجیل صورت گرفت، هم اکنون ویروس وارد چرخش خانوادگی شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هشتم آبان‌ماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای کنترل ویروس کرونا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در کشور مصوب و ابلاغ شده است، اظهار کرد: استان‌ها وظیفه دارند لوازم اجرایی و ابزار نظارتی برای اجرای دقیق این مصوبات را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۲ میلیون مبتلا و یک میلیون فوتی در کشور ناشی از کرونا در جهان به صورت رسمی ثبت شده است، عنوان کرد: در برخی از نقاط جهان شفافیت آماری در خصوص این بیماری وجود ندارد و در برخی کشورها محدودیت برای انجام تست کرونا وجود دارد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از موج دوم بلافاصله وارد موج سوم بیماری کرونا شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها تعجیل صورت گرفت، هم اکنون ویروس وارد چرخش خانوادگی شده است.

شیرانی ادامه داد: از هر ۶ بیمار ورودی به بیمارستان یک نفر جان خود را از دست می‌دهد، همچنین از هر دو بیمار ورودی به ای سی یو یک نفر فوت می‌کند، بنابراین به جای تقویت بیمارستان‌ها و افزایش تخت بیمارستانی و کادر درمان، باید پیشگیری در دستور کار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نباید منتظر ایمنی دسته‌جمعی از طریق ابتلا به کرونا باشیم، گفت: در حالت خوشبینانه تنها ۳۰ درصد جمعیت استان در هشت ماهه گذشته چه بی‌علامت و با علامت مبتلا شده‌اند، اما طبق آمارهای رسمی این عدد کمتر است.

وی اضافه کرد: در هفته اول آبان‌ماه میزان ابتلا بالاتر از میانگین کشوری است و رتبه پنجم را در میزان مرگ و میر داریم.

شیرانی یادآور شد: در هشت ماه گذشته بیش از ۴۱ هزار مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک و مبتلا گرفته شده است، تاکنون ۴۰۶ فوتی و ۲۴۹۶ بستری داشتیم و هم‌اکنون ۳۰۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت شهرستان شهرکرد و بروجن خاکستری است، توضیح داد: فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید در شرایط خاکستری ممنوع و محدود شود، برگزاری هرگونه تجمع در این شرایط جرم و جنایت است و فرمانداران باید با متولیان برگزاری مراسمات شادی و عزا برخورد کنند.

شیرانی تأکید کرد: در شرایط خاکستری باید از ترددهای غیرضروری بین شهری و شهرستانی جلوگیری شود و خدمات بانک‌ها از ارائه خدمات تکلیفی معاف شوند، در حال حاضر شهرستان شهرکرد و بروجن در وضعیت خاکستری قرار دارند و وضعیت شهرستان لردگان، بن، خانمیرزا، سامان و فارسان قرمز و نارنجی است، همچنین شهرستان‌های اردل، کوهرنگ و کیار شامل محدودیت نمی‌شوند.

انتهای پیام
captcha