اجرای ۱۵۰۰ برنامه از سوی بسیج استان گلستان
کد خبر: 3936425
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

اجرای ۱۵۰۰ برنامه از سوی بسیج استان گلستان

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: امسال در بزرگداشت هفته بسیج همزمان با شرایط کنونی کرونا، یک هزار و 500 برنامه در سطح شهرستان‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

سردارعلی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان، اظهار کرد: تشکیل بسیج مردمی از صدر اسلام سابقه دیرین دارد اجرای ۱۵۰۰ برنامه در هفته بسیجو این در حالی است که نبی مکرم اسلام(ص) با توکل به خداوند و بسیج کردن مردم حکومت اسلامی را شکل داد و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با ایجاد بسیج مستضعفین همان فرهنگ صدر اسلام را احیا کرد.

فرمانده سپاه نینوا گفت: بسیج صرفاً یک ارگان نظامی نیست چراکه بسیج یک تفکر الهی در همه عرصه‌ها است و با همین نگاه روزگاری در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده ایم و در ۴۰ سال گذشته، هر جا تفکر بسیجی حاکم شد پیشرفت و اقتدار به نتیجه رسید.

وی افزود: امروز از بزرگترین برکات تأسیس بسیج در منطقه غرب آسیا‌، شکل‌گیری تفکر بسیجی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و پاکستان است و ما امروز شاهد بسیجیان در ابعاد جهان اسلام هستیم.

 شاهکوهی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته، بیان کرد: در هفته بسیج ۱۵۰۰ برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهرستان‌ها برگزار و برخی از برنامه‌ها نیز در بستر فضای مجازی برپا خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا در خصوص برنامه‌های شاخص هفته بسیج، تصریح کرد: افتتاح ۲۳ خانه نوساز در مناطق محروم استان، اختتامیه ساخت و مرمت 2 هزار و 45 واحد مسکونی سیل زده،‌ اعزام کلینیک دامپزشکی سیار در روستا‌ها از جمله برنامه‌های شاخص این مرکز است.

وی به حضور مسئولان بسیج در رادیو و صدا‌و‌سیما در طول هفته بسیج اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش قیام 5 آذر مردم گرگان و گرامیداشت روز ملی گرگان و نواختن زنگ بسیج در سامانه شاد آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌ها در هفته بسیج است. طرح جدیدی به نام طرح ۱۷ ربیع، به منظور ساماندهی وضعیت بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ۳۴۶ بسیجی با آموزش تخصصی مأمور نظارت بر بازار و اصناف شده‌اند.

شاهکوهی افزود: در هفته آینده طرح «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی در استان، فرمانداری‌ها و شبکه بهداشت در شهرستان‌ها اجرا می‌شود. این طرح با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت راه اندازی می‌شود تا ضریب حساسیت مردم در قبال این ویروس منحوس بالا رفته و افراد ناقل به قرنطینه منتقل شوند.

 

 

انتهای پیام
captcha