رونمایی از کتاب «هوش استراتژیک» در بروجرد
کد خبر: 3942132
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

رونمایی از کتاب «هوش استراتژیک» در بروجرد

کتاب «هوش استراتژیک» با ترجمه حسن مروتی، امروز، ۳۰ آذرماه در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «هوش استراتژیک» در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌ از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، کتاب «هوش استراتژیک ـ ابزار مفهومی برای رهبری تغییر» با ترجمه حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره)، امروز، ۳۰ آذرماه در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد رونمایی شد.

کتاب مذکور تألیف دکتر مک کوبی یک متخصص شناخته شده جهانی در زمینه رهبری است که به رهبران شرکت‌ها، اتحادیه‌ها، سازمان‌های بهداشتی و دانشگاه‌های ۳۶ کشور مشاوره و آموزش داده است. این کتاب در ۹ فصل تدوین شده که در انتشارات دانشگاه اکسفورد در سال ۲۰۱۵، چاپ شده است.

کتاب «هوش استراتژیک ـ ابزار مفهومی برای رهبری تغییر» از سوی حسن مروتی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) در سال ۹۹ به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «جهان پیرامون ما در برگیرنده اطلاعات فراوان و بی‌نهایت است، این اطلاعات اساساً در ذهن ما وجود ندارد و در اغلب موارد با ادراک متعارف ما تناسب ندارد و یا با هر تجربه و زمینه فعالیت ما تطابق ندارد. بنابراین، می‌توان گفت که ما همواره در معرض تغییرات قرار می‌گیریم تغییر و تحول داده‌های خام به داده‌های استراتژیک اگرچه به‌صورت کوتاه و مختصر است اما از سرعت بالایی برخوردار بوده که همگی به روز و معتبر هستند.

هوش استراتژیک عبارت است از: جمع‌آوری، پردازش، آنالیز و توزیع اطلاعاتی که دارای اهمیت در روش‌های استراتژیک است، در شکل خاص، هوش استراتژیک عمدتاً مربوط به طرح‌های نظامی، امنیت ملی و همچنین اتخاد تصمیمات در شرکت‌های بزرگ است. هوش استراتژیک را می‌توان به‌عنوان، آن‌چه که یک سازمان باید از محیط کسب و کار خود بداند تا بتواند درک صحیحی نسبت به فرایندهای فعلی خود به دست آورده، تغییرات آینده را پیش‌بینی و مدیریت کرده و برای ایجاد ارزش برای مشتری و رشد سودآوری در بازارهای فعلی و بازارهای جدید، استراتژی‌های مناسب اتخاد کند، تعریف کرد.

مبانی هوش استراتژیک می‌تواند در عملیاتی کردن اهداف کلان وزارتخانه‌ها و حفظ مزیت رقابتی و بهبود تصمیمات استراتژیک نقش بسزایی ایفا کند. بنابراین، مدیران کشوری و لشکری کشور در همه رده‌ها باید از داده‌ها و اطلاعات که هوش استراتژیک در اختیارشان قرار می‌دهد در جهت تحقق اهداف سیاست‌های نظام، بهره گیرند.»

انتهای پیام
captcha