دستیابی به اشتغال پایدار در گرو توسعه مشاغل خانگی است
کد خبر: 3942892
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

دستیابی به اشتغال پایدار در گرو توسعه مشاغل خانگی است

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، گفت: دستیابی به اشتغال پایدار در گرو توسعه مشاغل خانگی است و با اجرای موفق این طرح می‌توان مزیت و پتانسیل‌های اشتغال استان را احیا کرد.

دستیابی به اشتغال پایدار در گرو توسعه مشاغل خانگی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، سوم دی‌ماه، در جلسه توجیهی طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، که با حضور دهیاران بخش کورائیم شهرستان نیر برگزار شد، گفت: با همکاری مسوولان شهرستان‌ها می‌توان متقاضیان کسب و کار‌های خانگی را شناسایی و با توزیع مناسب از مزایای این طرح ملی بهره‌مند کرد.

ضارب‌نیا از ثبت‌نام دو هزار و ۱۲۳ متقاضی از استان اردبیل در این طرح خبر داد، افزود: با اجرای موفق این طرح می‌توان مزیت و پتانسیل‌های اشتغال استان را که توسط جهاددانشگاهی و متولیان امر شناسایی شده است، احیا کرد و رونق اقتصاد و اشتغال را در استان رقم زد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی متقاضیان، فرصت و مزیت‌های هر منطقه اولین فاز اجرایی این طرح بود که انجام گرفت، خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح توانمندسازی متقاضیان و مشاوره است که پس از تکمیل ثبت نام با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیشران‌ها انجام خواهد شد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل بیان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز جهاددانشگاهی و یا سایت inhb.ir به صورت رایگان نسبت به ثبت نام و انتخاب اولویت شغلی خود اقدام کنند.

ضارب‌نیا تصریح کرد: متقاضیان در این طرح باید دارای شرایط لازم از جمله داشتن ۱۸ سال سن تمام، بومی بودن، نداشتن اشتغال تمام وقت و بیمه کارفرمایی باشند و در عین حال نیز می‌توانند در دو سطح متقاضی کار و پیشران ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانواده‌ها و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، استفاده از ظرفیت‌های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح است.

انتهای پیام
captcha