تو مانده‌ای و شهر رفته است...

شهر غمگین است و شاد. غم نبود ظاهری تو را دارد و شاد است که چنین شیرمردی دارد تا به او مباهات کند. شهر در ازدحام است و خلوت. اشباع از یادت و امنیتی که حاصل خردورزی و رشادت‌های تو و سربازان این مرزوبوم است و خلوت است از طنین پرصلابت گام‌هایت که هنوز در بیمارستان‌ها و مدارسی که به همتت ساخته شدند می‌پیچد. حالا شهر، هراس نرسیدن به تو را دارد که به باور شهید آوینی؛ پنداری تو مانده‌ای و شهر رفته است. امروز در اولین سالروز نبودت، بیشتر از همیشه هستی و ما را از تصاویرت که تمام دیوارهای شهر را زینت بخشیده‌اند می‌بینی و مثل همیشه نگرانی. یادت مانا و راهت ممتد.

۱۳۹۹/۱۰/۱۳   
captcha