مشاغل خانگی با مهارت‌آموزی درآمدزا می‌شوند
کد خبر: 3946860
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

مشاغل خانگی با مهارت‌آموزی درآمدزا می‌شوند

رئیس جهاددانشگاهی البرز گفت: بدون شک اگر متقاضیان کسب و کارهای خانگی برای یادگیری و کسب مهارت‌های لازم در این حوزه وقت بگذارند و حرکت در مسیر صحیح بازاریابی و دست‌یابی به بازار را از ابتدا سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، آورده مالی مناسبی کسب می‌کنند.

ارسالی/// مشاغل خانگی با مهارت‌آموزی درآمدزا می‌شوند

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی البرز، ۲۱ دی‌ماه در حاشیه بازدید از دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز، با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه مشاغل خانگی، اظهار کرد: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال آن هستیم که زنجیره خدمات‌رسانی مطلوب به کسانی که متقاضی راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک هستند تکمیل شود.

وی افزود: اغلب افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می‌شوند، انتظار حمایت مالی و اخذ تسهیلات بانکی دارند ولی واقعیت آن است که مهم‌تر از این موضوع، مهارت‌آموزی و آموزش و تیم‌سازی است که اگر راهبری لازم صورت گیرد منابع مالی مورد نیاز نیز تأمین می‌شود.

این مسئول توضیح داد: بدون شک اگر متقاضیان کسب و کارهای خانگی برای یادگیری و کسب مهارت‌های لازم در این حوزه وقت بگذارند و حرکت در مسیر صحیح بازاریابی و دست‌یابی به بازار را از ابتدا سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، آورده مالی مناسبی کسب می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی البرز اضافه کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بستر لازم برای مهارت آموزی متقاضیان فراهم شده و این افراد بر اساس استعدادسنجی‌هایی که صورت می‌گیرد در حوزه مورد نظر خود آموزش می‌بینند.

فیروزی تأکید کرد: بخشی از این آموزش‌ها با نگاه تخصصی و مهارتی پیشرانانی که در استان شناسایی شده‌اند انجام می‌شود چون پیشرانان حوزه مشاغل خانگی بر حسب سال‌ها فعالیت و اتصال به بازار، با نگاه آسیب‌شناسانه و استانداردهایی که دارند می توانند علاقه‌مندان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی را راهبری کنند.

رئیس جهاددانشگاهی البرز با اشاره به اینکه تعامل شهرداری کرج برای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مناسب بوده است، گفت: با معرفی بازارچه سیب از سوی شهرداری به‌عنوان بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی می‌توان به تسهیل در اتصال به بازار کسانی که کسب و کار خود را شروع کرده‌اند امیدوار بود.

فیروزی ادامه داد: این بازارچه‌ها زنجیره خدمات در حوزه مشاغل خانگی را تکمیل می‌کند و در کنار آموزش‌ها و مشاوره‌هایی که صورت می‌گیرد، بستر لازم برای اتصال به بازار نیز فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم تعامل بین شهرداری و جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی راهگشای حل مشکلات و تسهیل در فعالیت علاقه‌مندان این حوزه باشد.

انتهای پیام
captcha