مشارکت ۲۰۰ فرهنگی ابهری در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3947081
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

مشارکت ۲۰۰ فرهنگی ابهری در مسابقات قرآن، عترت و نماز

مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به اینکه تعداد فرهنگیان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن در سال گذشته ۲۰۰ فرهنگی بود، گفت: از این تعداد ۸ فرهنگی راه‌یافته به مرحله استانی، ۳ فرهنگی منتخب در مرحله استانی و ۲ فرهنگی راه‌یافته به مرحله کشوری داشتیم.

مشارکت 200 فرهنگی ابهری در مسابقات قرآن، عترت و نمازبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد حسین شریفی، مدیر آموزش و پرورش ابهر، ظهر امروز دوشنبه ۲۲ دی در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی، آشنا کردن دانش‌آموزان با معارف و بینش اسلامی را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: ایجاد روحیه معنوی و قرآنی نیازمند درونی کردن این اندیشه‌ها در روح و اندیشه مخاطبان است لذا باید توجه ویژه به این موضوع داشت که فعالیت‌های قرآنی نباید منحصر به دستورات سازمانی شود و فعالیت‌ها در این حوزه با شوق و انگیزش درونی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه آشنا کردن دانش‌آموزان با تلاوت قرآن اولین گام آشنایی با قرآن است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی در جهت عمیق‌تر کردن بینش و نگرش نسبت به مفاهیم دینی حرکت کنیم.

این مسئول با تأکید بر لزوم ایجاد فضای قرآنی برای دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در حوزه قرآنی داریم لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود و زمینه پیشرفت علاقه‌مندان به این حوزه فراهم شود.

شریفی با اشاره به اینکه تعداد فرهنگیان شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی در سال گذشته 200 فرهنگی بود، تصریح کرد: از این تعداد 8 فرهنگی راه یافته به مرحله استانی و 3 فرهنگی منتخب در مرحله استانی داشتیم و 2 فرهنگی راه یافته به مرحله کشوری داشتیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه همکاران فرهنگی در 4 رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، احکام و نهج‌البلاغه در مسابقات شرکت کرده‌اند، افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن و زمینه‌سازی برای جلب مشارکت فرهنگیان در فعالیت‌های قرآنی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

انتهای پیام
captcha