وبینار «از فمینیسم تا مکتب فاطمی» در جهاددانشگاهی برگزار شد
کد خبر: 3947492
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

وبینار «از فمینیسم تا مکتب فاطمی» در جهاددانشگاهی برگزار شد

وبینار تخصصی «از فمینیسم تا مکتب فاطمی» به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه در جهاد دانشگاهی یاسوج برگزار شد.

وبینار« از فمینیسم تا مکتب فاطمی» در جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، پریناز رومینا، معاون پژوهشی مدیریت حوزه علیمه خواهران روز گذشته، 23 دی‌ماه در وبینار تخصصی فمینیسم تا مکتب فاطمی، اظهار کرد: در واقع فمینیسم غربی‌ها مانند درخت بی ریشه‌ای است که تنها به ظاهر میوه‌های زیبایی دارد و باطن او چیزی زشت و نازیبایی است.
وی افزود: آزادی زن این نیست که هرطوری دوست داشت لباس بپوشد و خود را در معرض دید عموم قرار دهد و کالایی شود برای نیاز جنسی مردان.
معاون پژوهشی مدیریت حوزه علیمه خواهران تاکید کرد: فمینیسم تفاوت بین کار زن و مرد را در نظر نگرفته و این فرهنگ به سستی بنیان خانواده‌ها انجامیده است.
رومینا الگوی زنان را حضرت فاطمه زهرا(س) برشمرد و از زنان خواست الگوی رفتار برخورد و همسرداری خود را این بانوی بزرگ قرار دهند؛ چراکه ایشان بانوی به تمام معنا اسوه بوده است که باید از رفتار و منش ایشان بانوان ما درس بگیرند و به سمت فرهنگ اصیل فاطمی حرکت کنند و در زندگی خود فرهنگ غربی و برهنگی بی اساس زنان را نبینند.
همچنین، هاجر دشتی‌اصل، مدرس حوزه‌های علمیه خواهران یاسوج نیز گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هم در نقش مادر هم همسر و هم دفاع از ولایت و نشر فرهنگ ناب اسلامی بی نظیر و تک بوده است و دفاع از ولایت را تکلیف شرعی می‌دانسته و در جواب‌گویی به سؤالات شرعی زنان نیز نمونه بی بدیل بوده است.
وی افزود: اگر برخی از زنان امروزی جایگاه زنان واقعی را ندارند به این دلیل است که عوامل فرهنگی راه را اشتباه نشان دادند.
مدرس حوزه‌های علمیه خواهران یاسوج اضافه کرد: مادر ائمه ما و منجی بشریت حضرت فاطمه زهرا(س) است و ایشان در محور اطاعت از خدا بی نظیر بوده است.
دشتی اصل فرهنگ فاطمی را فرهنگی ناب برشمرد و عنوان کرد: این فرهنگ می‌تواند سعادت اخروی و دنیوی بانوان را تضمین و راه خوشبختی و سعادت را برای آنان هموار کند.
وی ابراز کرد: برای زندگی‌های عفیفانه درس‌های بسیاری را می‌توان از حضرت زهرا(س) گرفت مهربانی و رحمت، التزام به اسلام واحکام اسلام و جهاد لسانی سه جنبه پیروی از حضرت زهرا(س) است.
این مدرس حوزه اضافه کرد: حضرت زهرا(س) برگزیده زنان جهان از اولین و آخرین هستند و این بانوی بزرگ نسبت به پدر، همسر، فرزندان، همسایگان و دیگر مسلمانان مهربانی داشتند و در دفاع از ولایت علی(ع) جهاد لسانی و بیانی از خودشان نشان دادند و جنبه‌های پیروی از حضرت زهرا(س) لطف مرحمت و مهربانی فوق‌العاده است.
دشتی‌اصل یادآور شد: ایشان بانوی مهربان، شجاع و فداکار در حد اعلا بوده است و باید حضرت زهرا(س) را آنگونه که بوده به جامعه معرفی کنیم که تاکنون در این زمینه چندان موفق نبوده ایم.
وی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) صاحب مقام ولایت و حجیت الهی بوده است و باید زندگانی ایشان بیشتر مورد توجه بانوان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha