امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی است
کد خبر: 3949176
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
امام‌جمعه خرمدره:

امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی است

امام‌جمعه خرمدره با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار 99 با توجه به همزمانی با انتقال قدرت در آمریکا، نقش مهمی در محاسبات منطقه‌ای و بین منطقه‌ای دشمن خواهد داشت، گفت: امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی است.

امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج‌فارس‌، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران‌ و رزمایش دریایی اقتدار 99 از سوی ارتش‌، سپاه و بسیج تولدی دیگر برای تقویت قدرت بازدارندگی موشکی ایران‌، است.

وی ادامه داد: رزمایش‌ها و رونمایی‌های نظامی اخیر نیروهای مسلح با توجه به زمان مناسب، ابتکارات و قدرت‌نمایی کم‌نظیر علاوه بر اینکه موجب ارتقای جایگاه جمهوری در منطقه بوده، دوستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای ما را امیدوار کرد و با توجه به همزمانی آن با انتقال قدرت در آمریکا، نقش مهمی در محاسبات منطقه‌ای و بین منطقه‌ای دشمن خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه خرمدره تصریح کرد: عظمت این رزمایش‌ها زمانی بیشتر آشکار می‌شود که می‌بینیم همه این اقتدار و توان مبتنی بر تکنولوژی بومی بوده و بخش مهمی از امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی و دفاعی است و  تنها راه پیروزی ایران اسلامی، مقاومت، رفع مشکلات اقتصادی با برنامه‌ریزی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و تقویت قدرت و اقتدار دفاعی است.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) و تکریم خانواده‌ها به‌ویژه مادران شهدا، بیان کرد: خانواده‌های شهدا نقش بزرگی در بصیرت جامعه دارند و نهادهای متولی باید ضمن تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا، فعالیت‌های زمینه‌ای لازم از جمله برگزاری برخی کارگاه‌های آگاهی‌بخش را برای این خانواده‌ها مورد توجه قرار دهند.

زاهدی‌پور با بیان اینکه خانواده‌های شهدا بالاترین ظرفیت را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی دارند، افزود: خانواده‌های شهدا عزیزترین هستی خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و بنابراین تحمل سختی‌های دنیوی دیگر را بهتر درک می‌کنند و این درک عمیق و انقلابی خود را به دیگران نیز منتقل خواهند کرد.

وی با اشاره به انتقال قدرت در آمریکا، یادآور شد: امام خمینی(ره)، آمریکا را به حق شیطان بزرگ می‌دانست و باید توجه کنیم که گول ظاهر مخملی دموکرات‌ها و دولت بایدن را نخوریم؛ بدترین دشمنی‌ها با ایران هم از سوی جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها بوده و بلکه دموکرات‌ها سابقه دشمنی بیشتری دارند.

امام‌جمعه خرم‌دره به برخی‌ موضع‌گیری‌های اخیر دموکرات‌ها از جمله مشروط کردن برگشت به برجام، بر بازگشت ایران به تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: گام اول خروج از برجام را خودشان برداشته‌اند و گام اول برگشت هم باید از سوی آنان باشد. البته باید مواظب باشیم که بایدن با سیاست‌ فریب تلاش خواهد کرد تا سیاستمداران بی‌بصیرت را با خود همراه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین بخش فساد اقتصادی را مربوط به شرکت‌های دولتی دانست و افزود: شرکت‌های دولتی بیش از 70 درصد بودجه را در اختیار دارند. با وجود اینکه متأسفانه حقوق نجومی در برخی دستگاه‌ها قانونی شده است، مجلس باید در تنظیم بودجه ورود جدی داشته باشد و قوه قضائیه هم باید نظارت‌ها خود در این حوزه را جدی‌تر انجام دهد.

انتهای پیام
captcha