اشتغا‌ل‌زایی با بهره‌مندی از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در گلستان
کد خبر: 3950202
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

اشتغا‌ل‌زایی با بهره‌مندی از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در گلستان

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گفت: اجرای طرح شمیم خدمت برای به کارگیری از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در مسیر اشتغال‌زایی در استان است.

اشتغا‌ل‌زایی با بهره‌مندی از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیر کل اوقاف وامور خیریه، روز گذشته، هفتم بهمن در جلسه پیگیری تفاهم‌نامه سه جانبه در حوزه کارآفرینی و اشتغال اوقاف و امور خیریه استان با تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در دفتر امور بانوان استانداری گلستان برگزار شد، با بیان اینکه طرح شمیم خدمت برای به کارگیری از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در مسیر اشتغال‌زایی در استان است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی در این راستا به وجود آمده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گلستان افزود: همکاری خوبی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان انجام شده است و توانستیم با همفکری اصحاب وقف و صاحب نظران از ظرفیت‌های وقف در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

سلیمانی فرد با بیان ‌اینکه رتبه پنجم را از میزان رقبه ثبت شده در کشور داریم اظهار کرد: پنج هزار و 600 موقوفه ثبت شده و بیش از 71 هزار رقبه در استان گلستان وجود دارد. تاکنون 139 شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است که در این راستا با اجرای طرح شمیم خدمت در حوزه اشتغال‌زایی تلاش شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 700 مکان مذهبی در استان گلستان و دو هزار و 900 مسجد در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: با استفاده از طرح شمیم خدمت و به کارگیری از ظرفیت امامزادگان و موقوفات و مساجد می‌توانیم در مسیر اشتغال‌زایی در استان گام‌های مؤثری برداشت.

 

انتهای پیام
captcha