ویژه برنامه‌های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر کرمان اعلام شد
کد خبر: 3950704
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

ویژه برنامه‌های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر کرمان اعلام شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمان گفت: این برنامه‌ها به تناسب ظرفیت و وضع موجود و محدودیت‌های کرونا ویروس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمان، امروز،  11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در هر عصری ترجمه‌ای از رویدادهای گذشته را می‌توان داشت و با قالب جدید از آن استفاده کرد.

وی افزود: در فرآیند شکل‌گری نظام اسلامی با رویدادهای مختلفی روبه رو هستیم که در گذر زمان تلنگر و انگیزه ایجاد می‌‌کنند و قطعاً اثر دیگر این رویدادها ترجمه فرهنگی زمان است.

 مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: گام دوم انقلاب اسلامی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نسخه‌ای درمانی برای فهم دقیق جریان انقلاب و جامعه اسلامی است که بر مبنای آن علاوه بر مرور گذشته می‌توانیم آینده‌ای روشن براساس ارکان سه گانه ترسیم کنیم.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم ترجمه جدید از انقلاب است که همراه با یادآوری گذشته و یادمان رویدادهای تاریخ، تبیین نگاه جدیدی برای حرکت رو به رشد برای آینده انقلاب اسلامی هم هست.

گرجی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سه رکن دارد که بقای این انقلاب به این سه رکن بستگی دارد، تصریح کرد: عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی و معنویت اسلامی سه رکنی است که باید مورد توجه همه ارکان نظام و مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه توده‌ها به ویژه مردم مستضعف جامعه باید طعم عدالت را بچشند، بیان کرد: در فرآیند 40 ساله انقلاب روند حرکت، رشد و پویایی ما باید به همین سه رکن باشد.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: 654 کانون فرهنگی هنری مسجد در کرمان براساس رسالت خود برنامه‌های فرهنگی هنری را بر مبنای طرح ملی «ایران قوی» دنبال می‌کنند.

گرجی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های ما در دهه فجر در همه کانون‌های مساجد در استان به تناسب ظرفیت‌ها و با توجه به وضع موجود و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره سرود «بچه‌های مسجد» با عنوان سردار آسمانی به صورت ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همایش پیامبر اعظم (ص) را با هدف معرفی الگوی تمدن اسلامی، آغاز حرکت منسجم فرهنگی در راستای تعامل ادیان الهی با محوریت پیامبر و ایجاد بستری سالم برای رشد مفاهیم دینی و برخورد با چالش‌های اجتماعی برگزار خواهیم کرد و همچنین کتاب همایش نیز در دهه فجر رونمایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان گفت: «سه‌شنبه‌های تکریم» از دهه کرامت آغاز شده و به تناسب رویداد ملی دهه فجر در این ایام، خانواده شهدای انقلاب و بزرگانی که در مبارزات انقلابی اثرگذار بوده‌اند تکریم می‌شوند.

وی با اشاره به طرح «شنبه‌های کتاب» افزود: در این طرح هر هفته کتاب معرفی می‌کنیم که در ایام دهه فجر کتاب‌های انقلاب معرفی می‌شوند.

گرجی با اشاره به غبارروبی قبور مطهر شهدا در روز 16 بهمن ماه جاری بیان کرد: توزیع کمک‌های مؤمنانه در کانون‌های مساجد به عنوان طرح ملی «راهکار» انجام می‌شود و هفتم بهمن‌ماه جاری نزدیک به دو تُن گوشت گرم در مناطق محروم استان با همکاری برنامه سمت خدا و مؤسسه خیریه حضرت خدیجه اجرا شد. تاکنون در استان سه سری کمک مؤمنانه توزیع شده که نیازمندان از سوی کانون‌های مساجد سطح استان شناسایی و کار توزیع اقلام انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha