تجمع و شلوغی بازار شب عید نگران‌کننده است
کد خبر: 3953009
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

تجمع و شلوغی بازار شب عید نگران‌کننده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نگرانی عمده در خصوص تجمع و شلوغی بازار در شب عید است، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا مجددا نیاز به اعمال محدودیت و تعطیلی اصناف نباشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه گذشته ۲۰ بهمن‌ماه در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر اینکه برای اعمال محدودیت کرونایی مسئولان استانی اختیاراتی دارند، اظهار کرد: می‌توان از این اختیارات استانی برای اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هرچه در انجام محدودیت‌های کرونایی سخت‌گیری بیش‌تری انجام شود، تبعات کمتری در گسترش شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت، برای جلسه بعدی ستاد کرونای استانی برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها در حدود اختیارات استانی تدوین و ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع واکسن کرونا در کشور بر اساس آئین‌نامه‌های ملی انجام می‌شود، گفت: قطعا اولویت تزریق واکسن با اعضای کادر بهداشت و درمانی است که به‌صورت مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه اجتماعات متراکم و طولانی عامل اصلی افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: باید بر جلوگیری از شکل‌گیری این اجتماعات نظارت بیش‌تری صورت بگیرد و ادارات نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت قرنطینه را از عوامل مهم در شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: افراد نباید نسبت به علائم کرونا بی‌توجه باشند و در مراجعه به پزشک و انجام تست سهل‌انگاری کنند.

وی بیان کرد: قوانین و مقرراتی برای اعمال محدودیت‌ها در رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا به قرمز، نارنجی، زرد و آبی وجود دارد، این مسئله اختیارات را برای اعمال محدودیت‌ها سلب می‌کند، اما می‌توان در این خصوص از اختیارات استانی استفاده کرد.

عباسی با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن تنها به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار می‌شود، گفت: نگرانی عمده برای تجمع و شلوغی بازار در شب عید است، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا مجددا نیاز به اعمال محدودیت و تعطیلی اصناف نباشد.

 

انتهای پیام
captcha