نهادینه کردن روحیه ساده‌زیستی در جامعه با پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری
کد خبر: 3954886
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

نهادینه کردن روحیه ساده‌زیستی در جامعه با پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان باید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مردم را به پرهیز از اسراف و دوری از اشرافی‌گری و ترغیب به قناعت دعوت کنند و لازمه این امر آن است که خود به این مسائل پایبند بوده و خلق و خوی ساده‌زیستی را در زندگی شخصی و اداری رعایت کنند.

ارسالی امروز | نهادینه کردن روحیه ساده زیستی در جامعه با پرهیز مسئولین از اشرافی گریبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۳٠ بهمن در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: انسان مؤمن باید قدر ماه رجب را بیشتر دانسته و با تغییر در روش زندگی فردی و اجتماعی معنویت و عبودیت بیشتری در زندگی خود ایجاد کند.

وی افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید با مکاتبه با نمایندگان آذربایجان‌غربی، طرح سیاست‌های تشویقی در خصوص فرزندآوری را به مجلس جهت بررسی و تصویب ارجاع دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی بیان کرد: باید در خصوص کمیته فضای مجازی استان کار جهادی صورت گرفته و اعضای این کمیته باید فعال‌تر از قبل شود چرا که بخاطر شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی و کسب و کارها در این فضا رونق بسیاری گرفته است که نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد تا مسائل خلاف اخلاق و فرهنگ در این فضا بیشتر نگردد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در ساخت پروژه‌های شهری هیچ پیوست فرهنگی در نظر گرفته نمی‌شود و لازم است که در این خصوص نظارت‌ها بیشتر شده و پیوست فرهنگی پروژه‌های بزرگ استان در شورای فرهنگ عمومی مورد تصویب و بررسی قرار گیرد زیرا در صورت نبود پیوست فرهنگی مناسب لطمات فرهنگی و اجتماعی غیرقابل جبرانی در استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مردم را به پرهیز از اسراف و دوری از اشرافی‌گری و ترغیب به قناعت دعوت کنند و لازمه این امر آن است که مسئولین خود به این مسائل پایبند بوده و خلق و خوی ساده‌زیستی را در زندگی شخصی و اداری رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی در پایان تصریح کرد: مسئولان اگر اهل ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی باشند مردم از آن‌ها الگو خواهند گرفت و روحیه ساده‌زیستی در جامعه نهادینه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha