عید برای همه؛ از خیرخواهی برای نیازمندان تا میلاد امیرمؤمنان
کد خبر: 3956296
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
برخط جامعه/

عید برای همه؛ از خیرخواهی برای نیازمندان تا میلاد امیرمؤمنان

سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا در هفته‌ای که گذشت خبر‌هایی در رابطه با برگزاری جشن نیکوکاری، حامی‌یابی برای ایتام، کمک به زلزله زدگان سی‌سخت، وضعیت کرونا در کشور به ویژه شرایط خوزستان، طرح مهندسی - معماری جهان اسلام در حرم امام جواد(ع)، مناظرات دانشجویی، بایدها و نبایدهای زندگی در شرایط کرونایی، جشن‌های میلاد امیرمؤمنان و .. را منتشر کرد.

جمعه ///از برگزاری جشن نیکوکاری تا بایدها و نبایدهای زندگی در شرایط کروناییبه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت خبر‌هایی در رابطه با برگزاری جشن نیکوکاری، وضعیت کرونا در کشور به ویژه شرایط خوزستان، طرح مهندسی - معماری جهان اسلام در حرم امام جواد(ع)، مناظرات دانشجویی، وضعیت زلزله سی‌سخت را منتشر کرد.
 
برگزاری جشن نیکوکاری «عید برای همه»

در چهاردهمین گردهمایی مجازی ائمه جمعه سراسر کشور که با حضور حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، طرفین برای تدابیر اجرایی و چگونگی مهیا کردن زمینه همکاری، حمایت و پشتیبانی نمایندگان، ولی فقیه و ائمه جمعه کشور از تقویت جریان جمع‌آوری زکات و برنامه جشن نیکوکاری تحت عنوان «عید برای همه» به توافق رسیدند.

ورود و تردد بین شهری در استان خوزستان ممنوع شد
 
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به نگرانی از افزایش تردد‌های بین شهری از رزمایش سراسری طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور خبر داد و گفت: تردد بین شهری و ورود به استان خوزستان نیز ممنوع شده است.

طرح مهندسی - معماری در حرم امام جواد(ع)

مجید نامجو، جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، از اتمام پروژه تثبیت و مقاوم سازی گلدسته شمال شرقی حرم مطهر امامین جوادین(ع) خبر داد و گفت: با اجرای این طرح خطر سقوط مناره کج شده بر روی گنبد و حرم مطهر رفع شد.

آیا قرآن درد‌های بشر امروز را درمان می‌کند؟

احمدرضا الهی، عضو علمی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران، گفت: تدبر در قرآن کمک می‌کند تا انسان به فطرت خداجو، رسول‌خواهی و امام‌خواهی بازگردد. تدبر به معنای فهم این است که مراد از نزول آیات و نسبت ما با آن‌ها چیست و این کتاب چه کاربردی در زندگی ما دارد.

مرحله کشوری مسابقات مناظره دانشجویان

نشست خبری تشریح برنامه‌های نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که از سوی سازمان دانشجویان وابسته به جهاددانشگاهی دنبال می‌شود، روز سه‌شنبه پنجم اسفندماه با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.
 
عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از ابتدا تا کنون تعریف شده است، مبتنی بر نیاز و مسئله است. تداوم بسیاری از این فعالیت‌ها نیز نشان داده است که ما در جهاددانشگاهی به این موضوعات اعتقاد داریم و کارایی نیز دارد.
 
مهدی عباسی سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی درباره فرایند برگزاری نهمین دوره این مسابقات گفت: این مسابقات با حضور ۳۲ تیم از  ۵ اسفندماه کلید خورد و پایان اسفندماه، نشان خواجه‌نصیرالدین طوسی به قهرمان این دوره از مسابقات اهدا خواهد شد.

گوش‌به‌فرمان‌ترین گروه در تبعیت از دستورات ستاد کرونا
 
یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: جامعه ستایشگری در کشور موفق‌ترین و گوش به فرمان‌ترین هستند و ستاد کرونا هر کجا و هرچه گفتند، گفتیم چشم و از حق خود عدول نکردیم.


مراحل پایانی امدادرسانی به سی‌سخت
 
محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به زلزله سی‌سخت، گفت: در موضوع امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله سی‌سخت، تقریباً به پایان عملیات امداد و نجات رسیده‌ایم و پس از این مقطع، اولویت نهاد‌ها و دستگاه‌های پای کار بحث اسکان دائمی حادثه‌دیدگان است و تعیین خسارت در دستور کار قرار می‌گیرد. به یاری خدا، سی‌سخت را با مشارکت مردم عزیزمان بهتر از قبل خواهیم ساخت.

حضور پلتفرم‌های مطرح ایرانی در سوریه

سعید مشهدی، مدیر عامل کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی، از همراهی تیمی متشکل از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات به اتفاق معاون علمی فناوری رئیس جمهور در سفر به سوریه خبر داد و گفت: فعال شدن پلتفرم‌های ایرانی در سوریه زمینه فعالیت این پلتفرم‌ها در جهان عرب را فراهم می‌کند.

«علی خورشیدی» مداح اهل‌بیت (ع) درگذشت

علی خورشیدی، مداح شاخص و پیرغلام آستان نورانی اباعبدالله(ع) که ۳۰ سال در مسجد جمکران دعای توسل خوانده بود، پس از یک حادثه ساده و بستری شدن در بیمارستان، به دیار باقی شتافت.

ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور، گفت: این مهم به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده و پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) رسما به عنوان آغاز این دهه اعلام می‌شود.

محلات محروم تهران توانمند می‌شوند

سید ابولفضل پرپنجی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، درباره اهداف راه‌اندازی خانه‌های امداد محلات تهران، گفت: از جمله خدمات این خانه‌ها می‌توان به شناسایی نیازمندان، استعدادسنجی شغلی، مهارت‌آموزی و اجرای طرح‌های راهبری شغلی، بازسازی و تعمیرات مسکن، خدمات درمانی و بهداشتی و کمک‌های معیشتی اشاره کرد.

مسیر کاربردی‌سازی علوم انسانی در جامعه

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از سبد اول محصولات زندگی تبیان، مسیر کاربردی‌سازی علوم انسانی در جامعه را توسعه پلتفرم‌ها در سایه اقتصاد نفتی دانست.

فرصت خیزش معنوی به درگاه خداوند برای رفع بلا

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از سبد اول محصولات زندگی تبیان که امروز از سوی خانه نوآوری تبیان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رجب، ایام ویژه‌ای است و از سوی بسیاری از بزرگان توصیه به عبادت در این ایام شده است و باید این سه روز را جدی بگیریم.
 
وی افزود: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه رسیده است که این مراسم برگزار نشود، و اگر اعلام شود این مراسم در تمام کشور لغو است، در خانه می‌مانیم و تمام مناسک معنوی توصیه شده را در سه روز به همراه روزه‌داری مستحب آن دنبال می‌کنیم تا نظر لطف خداوند شامل حالمان شود و این بلا از کشور و دنیا رخت ببندد.

نظام حکمرانی امور خیر ارزیابی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تعداد ۷۸ مقاله به دبیرخانه سومین همایش ملی خیر ماندگار ارائه شده است، گفت: به دلیل پراکندگی مراکز ارائه مجوز خیریه، در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از تعداد مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد وجود ندارد.

نیاز کشور به ۵۰ هزار کلاس درس جدید

در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور از تلاش‌های هزار خیر مدرسه‌ساز کشور تقدیر شد. در این مراسم مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: طی سال‌های گذشته ۳۰ درصد مدارس کشور از سوی خیرین ساخته شده بود و طی چهار سال اخیر این رقم به ۵۰ درصد رسیده است. اکنون اسامی ۳۰ هزار خیر در سامانه خیر ثبت و ضبط شده است که با تعریف طرح «آجر به آجر»، امسال با کمک‌های خُرد بیش از ۷۰۰ هزار نفر دیگر نیز در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند. ۵۰ هزار کلاس درس نیاز داریم که البته اگر حد خوب را در نظر بگیریم، به ۳۰۰ هزار کلاس درس دیگر نیاز داریم که در اینجا از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهش می‌کنم کمک‌ها را ادامه دهند. باید کاری کنیم که بچه‌ها در شرایط متناسب و حداقل نیمه‌استاندارد درس بخوانند؛ هیچ کودکی نباید بدون کلاس درس بماند.

امیرمؤمنان(ع) و نیم قرن مبارزه با انحرافات اجتماعی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رهبر، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه مبارزه امیرالمؤمنین (ع) با انحرافات اجتماعی از زمان اسلام آوردن ایشان آغاز شد و تا پایان حیات مبارکشان نیز ادامه داشت، گفت: در رابطه با شخصیت حضرت امیر (ع) همین قدر که بفهمیم علی (ع) را نمی‌فهمیم، کافی است.


افزایش نگرانی‌های در مورد شیوع کرونا در خوزستان

وزیر بهداشت با اشاره به نگرانی‌های مسئولان سلامت در مورد خوزستان گفت: گرفتاری در استان خوزستان با ویروس جهش‌یافته کرونا، خواب و خوراک را از همکاران ما گرفته است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به توقف یک اتوبوس در مرز با عراق و کشف موارد کرونا مثبت در آن، از عدم برخورد با پروتکل‌شکنان و انجام برخی سفر‌ها انتقاد کرد و گفت: چرا کادر درمان باید تاوان ندانم کاری سایرین را بدهند.

نمی‌دانیم چه کسی به مسافران عتبات ویزا می‌دهد

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در واکنش به انتقادات وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مرز‌های زمینی بین ایران و عراق بسته است و سفر زیارتی انجام نمی‌شود، گفت: نمی‌دانم مسافران عتبات از کجا مجوز می‌گیرند.

کرونا در کمین گروه‌های سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا، در تهران با اشاره به مرگ سه نفر در اثر ویروس جهش یافته، گروه‌های سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال در تغییر بازتوزیع سنی بیماری جزو گروه‌های پرخطر تلقی کرد.

واکسیناسیون سالمندان و جانبازان کلید خورد

در ادامه فاز ۱ واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ و به دنبال آغاز واکسیناسیون کادر درمان، واکسیناسیون سالمندان و جانبازان و کارکنان آسایشگاه‌ها نیز آغاز شد.

زندگی با کرونا را یاد بگیریم

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در لایو اینستاگرامی با بیان اینکه ویروس وقتی حس می‌کند در حال از بین رفتن است جهش می‌یابد و این یک خبر خوب هم محسوب می‌شود، گفت: وقتی یک بیماری به زندگی انسان وارد می‌شود، هیچ‌گاه صحنه را ترک نمی‌کند و جزئی از زندگی انسان‌ها می‌شود. وقتی این گونه نگاه کنیم یاد می‌گیریم که با بیماری کرونا زندگی و آن را کنترل و درمان کنیم.
انتهای پیام
captcha