برنامه‌ریزی مراکز درمانی فارس برای مقابله با موج چهارم کرونا
کد خبر: 3956773
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

برنامه‌ریزی مراکز درمانی فارس برای مقابله با موج چهارم کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و آمادگی بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه برای مقابله با موج جدید کروناویروس، نظارت دقیق مسئولان مراکز درمانی در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، نشست ویدیو کنفرانسی سرپرست و مدیران ارشد معاونت درمان با رؤسای بیمارستان‌ها امروز، 10 اسفندماه در حالی برگزار شد که دستورکار اصلی آن برنامه ‌ریزی برای مقابله با موج جدید شیوع کرونا در فارس بود.

اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست مجازی بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات درمانی مناسب در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، پایش و نظارت مستمر رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها بر چرخه ارائه خدمات درمانی تأکید کرد و گفت: در شرایط موجود، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و همچنین استفاده مداوم از ماسک، بیشترین تاثیر را در کنترل و قطع چرخه انتقال این بیماری دارد.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری‌های مدیران حوزه معاونت درمان برای نظارت هرچه بیشتر بر عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف حفظ و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم، افزود: مسئولان بیمارستان‌ها باید به‌صورت فعال با نظارت دقیق بر تجهیزات، دارو و لوازم مصرفی بیمارستان‌ها اقدام و نسبت به رفع چالش‌های موجود در این زمینه اقدام کنند.

مجید اكبرزاده، مشاور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت درمان‌های ضروری مادران باردار در شرایط کرونا، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای رفع کمبودها و چالش‌‌های تجهیزات بیمارستانی در راستای ارائه خدمات درمانی به ماداران باردار در ایام تعطیلات نوروز۱۴۰۰ در شرایطی که مادر باردار، نیازمند خدمات تخصصی درمانی باشد، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد هدایت دانشگاه و پزشک در بیمارستان مقصد، اقدامات لازم برای انتقال بیمار به بیمارستان ریفرال که قابلیت ارائه تخصص‌‌ها و خدمات درمانی به مادران باردار را دارد نیز، انجام می‌شود.

محمدجواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه شرایط پاندمی کووید ۱۹ نباید وقفه ‌ای در روند خدمات رسانی به مردم ایجاد کند، گفت: در همین راستا مجموعه اورژانس فارس با استقرار یك‌هزار و ۲۰۰ نیروی اورژانس در ۱۴۸ پایگاه و با بهره‌مندی از تجربیات موفق سال‌‌های گذشته و طرح ایده‌‌های نو، کار برنامه‌ریزی برای ارائه امداد نوروزی ۱۴۰۰ را آغاز کرده است.

فرشاد فلاحتی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل اطلاعات موردنیاز سامانه نوروزی دانشگاه از سوی مسئولان بیمارستان‌ها، گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی پیش‌رو برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌مندی از خدمات پزشکان متخصص در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه انجام شده است.

پیگیری راه‌اندازی و تجهیز نقاهتگاه، تأمین نیروی انسانی موردنیاز، نقدینگی و اعتبارات مالی، افزایش تخت‌ها و بخش‌های بیمارستانی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و حفاظت فردی و چالش‌های پرستاری از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که از سوی مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه مطرح شد.

انتهای پیام
captcha