ارسال ۳۳۰ اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری
کد خبر: 3957172
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

ارسال ۳۳۰ اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از ارسال ۳۳۰ اثر به دبیرخانه پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجان‌غربی خبر داد.

ارسالی| ارسال 330 اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانیبحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در فراخوان اولیه برای شرکت در این جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن بود که دوباره این زمان تا 10 اسفند تمدید شد.

وی افزود: در نهایت با پایان زمان شرکت در جشنواره 330 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 30 اثر متعلق به شاعران خارجی و مابقی متعلق به شاعران ایرانی است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همواره در 14 دوره گذشته این جشنواره از کشورهای مختلف نیز آثار خوبی ارسال شده بود، ادامه داد: امسال نیز از کشورهایی همچون عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، آلمان و چند کشور اروپایی دیگر آثار به دبیرخانه فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره از پنج شرکت‌کننده داخلی و سه شرکت‌کننده خارجی تجلیل شده و جوایز آنها از طریق پست ارسال خواهد شد.

محمودی اظهار کرد: همچنین همه آثار ارزشمند این جشنواره در قالب کتابی با عنوان «گونش ضیافتی» به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است، احادیث، فضایل، مودت، احادیث و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از جمله محورهای این جشنواره به شمار می‌رود و بخش ویژه این جشنواره نیز مربوط به شعر نماز است.

 

 

انتهای پیام
captcha