برگزاری نخستین جشنواره سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حوزه دفاع‌مقدس در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3958152
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

برگزاری نخستین جشنواره سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حوزه دفاع‌مقدس در آذربایجان‌غربی

نخستین جشنواره سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حوزه دفاع‌مقدس با تجلیل از سه سازمان برتر این حوزه، یک‌شنبه 17 اسفندماه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

ارسالی| برگزاری نخستین جشنواره سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حوزه دفاع‌مقدس در آذربایجان‌غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نخستین جشنواره سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس، 17 اسفندماه با حضور سیدهادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در ارومیه برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی در این جشنواره با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی تاریخ درخشانی در دوران دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشته است، اظهار کرد: در این استان 25 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 12 هزار شهید بومی این استان بوده و 13 هزار شهید از سایر استان‌های کشور بودند که در دوران دفاع مقدس در جبهه مبارزه حق علیه باطل در آذربایجان‌غربی به شهادت رسیدند.

سیدهادی طباطبایی افزود: برای انتقال پیام دفاع مقدس و حفظ ارزش‌های شهدا، سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند و استانداری آذربایجان‌غربی نیز برای صدور مجوز انجمن‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت آمادگی دارد، ظرف مدت 45 روز این مجوز را صادر کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان از جمله پنج استان درگیر در جنگ به صورت مستقیم بود، گفت: اگر دفاع مقدس در کشور دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، اما در آذربایجان‌غربی، دفاع از آرمان‌های انقلاب از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب با درگیری با گروه‌های ضدانقلاب آغاز شد.

سرهنگ جلیل وحیدی افزود: با وجود گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی تمام نشده و هر هفته چندین شهید در مرزهای استان برای دفاع از امنیت وطن به شهادت می‌رسند.

وی با اشاره به وجود 550 سازمان مردم‌نهاد در سطح استان عنوان کرد: از این تعداد 40 سازمان مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند که طی دو سال گذشته، تعداد آنها از 9 مورد به 40 مورد رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به دلیل وجود ظرفیت‌های و سوژه بسیار در حوزه ایثار و شهادت در استان تصریح کرد: بی‌شک با توجه به سابقه درخشان و کارنامه پرافتخار استان نیاز است تا تعداد تشکل‌های فعال در حوزه دفاع مقدس افزایش یابد.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره سازمان‌های مردم‌نهاد برگزیده دفاع مقدس، با تجلیل از سازمان طلایه‌داران پژوهش، امیدواران منتظر(عج) و پیام آزادگان به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha