ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای تبیین نیازهای دینی
کد خبر: 3958178
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای تبیین نیازهای دینی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: می‌توان در بقاع متبرکه به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که تمام نیازهای دینی جامعه به مسافران تبیین شود.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای تبیین نیازهای دینیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با دیدار مدیرعامل جدید آستان مبارک حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) طبس، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت موسی ابن جعفر(ع) گفت: بقاع امامزاده‌های متبرکه یک فرصت استثنائی جهت اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی است.

وی با بیان اينکه باید برای وقت و فکر مسافران و زائران این بقاع متبرکه بهترین وجه مدیریت شود، اظهار کرد: خداوند به شما فرصت بسیار پر اهمیتی عنایت فرموده که از سویی افتخار خدمتگزاری به آستانه اهل بیت(ع) را دارید و بخش پر اهمیت‌تر فرصتی است برای تبیین دین، البته در حال حاضر به دلیل مسائل عارضه از ویروس کرونا محدودیت‌های زیادی ایجاد شده که باید رعایت شود، اما در مجموع خیلی از برنامه‌های کشور محدود شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: از حج واجب تا اربعین حسینی تعطیل شده، از طرفی نیز باعث تعطیلی بقاع متبرکه شده است، اما امروز ابزار فضای مجازی وجود دارد که در قدیم نبوده است، نمی توان دست روی دست گذاشت و باید از این ابزار استفاده کرد.

عبادی ادامه داد: بقاع امامزاده‌های متبرکه یک فرصت استثنائی است، چرا که در سخنرانی‌ها و مراسماتی که در شهرهای دیگر برگزار می شود، معمولا بدین گونه است که هنگامی که در مجالس حضور دارند، بخشی از فکر آنها درگیر کسب‌ و کار و وعده‌هایی که باید انجام دهد، است، اما وقتی افراد مدتی برای سفر از شهر خود خارج می‌شوند، هم وقت و هم فکر او آزادتر است، باید این وقت به بهترین وجه مدیریت شود.

وی افزود: می‌توان با برنامه‌های کارشناسی شده انواع نیازهای جامعه را در این بازه سفر به گوش مسافران رساند، حتی در قالب گردشگری طوری برنامه ریزی کرد که در هر فرصت مناسبی این افراد دوباره هوای این سفر را داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی یادآور شد: به صورت کارشناسی شده و فنی چه در زمان محدویت‌های کرونایی چه بعد از آن به گونه‌ای باشد که دین را آن طور که هست به مخاطبین تبیین کنید.

انتهای پیام
captcha