جاذبه‌های نماز جمعه را برای حضور نوجوانان فراهم کنید
کد خبر: 3961946
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

جاذبه‌های نماز جمعه را برای حضور نوجوانان فراهم کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جاذبه‌های نماز جمعه باید به گونه‌ای باشد که زمینه حضور مردم به ویژه نوجوانان را بیشتر از گذشته فراهم کند.

جاذبه‌های نماز جمعه را برای حضور نوجوانان فراهم کنیدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ۱۱ فروردین ماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول ستاد نماز جمعه شهر بیرجند ضمن تبریک ایام ولادت حضرت مهدی (عج) و دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی تصریح کرد: نماز جمعه یکی از دستاوردهای این انقلاب و امام خمینی (ره) و ۲۳۰ هزار شهید است.

وی اظهار کرد: اگر نماز جمعه به ظرفیت و جایگاه اصلی خود برسد اغراق نیست اگر بگوییم همه مشکلات جامعه حل می‌شود، به جهت اینکه از سویی این پایگاه ایمانی متکی بر عقل، فطرت و وحی است و از سویی دیگر در صحنه‌های میدانی در هفته‌ای یک نوبت مردم باید جمع شوند اولویت‌های مصلحت جامعه اسلامی، مردم، مسئولان در آنجا تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر با بصیرت و به صورت کارآمد اتفاق بیفتد معنای آن این است که در رده‌های مختلف مردم و مسئولان آرمان‌های یک جامعه در مرحله عمل قرار می‌گیرد که البته ما با آن خیلی فاصله داریم و لیکن این کاری است که انجام خواهد شد.

وی افزود: ما امروز با درصد کمی از جایگاه والای نماز جمعه‌ روبه‌رو هستیم اما ملاحظه کنید این مساله که در ۱۴۰۰ سال قبل در شرایط زندگی ابتدایی مردم مطرح شده است، الان بعد از ۱۴۰۰ سال بروز است و در پیچیده‌ترین فنون تبلیغی چه از نظر تکنیک، چه از نظر تاکتیک، چه در طرح‌های مختلف پیچیده اثر وضعی این نماز این است که پاسخگوست این در حالی‌ است که ما هنوز درصد پایینی نسبت به مسئله نماز قرار گرفته‌ایم، اما در مسیر هستیم.

عبادی اظهار کرد: شیعه از ابتدا با موضع مستقل ایمانی در جهت تبیین حقایق در انزوا بوده؛ یعنی انزوای شیعه به اندازه عمر اسلام بوده است به این جهت طبیعی است اگر ما عقب‌ماندگی داشته باشیم ولی به سوی آن آرمان حرکت می‌کنیم تا انشاالله به دست صاحب اصلی آن برسد.

وی بیان کرد: موضوع نماز جمعه یک مسئله و کار فردی نیست، یک کار جمعی است که همه جامعه اسلامی نسبت به آن مسئولیت دارند بالاخص برای برگزار کنندگان این قضیه که مسئولیت‌شان سنگین‌تر است و این هم یک کار قربت الی‌الله است و جزو عبادات شمرده می‌شود.

وی افزود: دعا می‌کنیم خدای متعال شماها را به مضمون آنچه که در دعای هفته آرزوی هر انسان با ایمانی است (وَستَخدِمنی فِی مَرْضَاتِک)، خدایا من، عمر و نیروی مرا در آنچه رضای توست به کار بگیر این دعا در مورد شما مستجاب شده، باز هم دعا می‌کنیم که بیش از پیش در این مسیر توفیق داشته باشید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در اقامه نماز جمعه مسئولیت متوجه همه مردم مسلمان است، در این موضوع از همه صاحب نظرها در حوزه، دانشگاه، بازار و غیره استفاده کنید که هم نقد و هم پیشنهادات را منعکس کنند و هم نقطه قوت و ضعف را که ما ایستا (متوقف) نباشیم و این امانت الهی که چند روزی دست ماست را حفظ کنیم.

وی افزود: دشمن از من و شما خیلی کارشناس‌تر است و در جهت جایگاه نماز جمعه از انواع تبلیغات و شیطنت‌ها استفاده می‌کند، این جبهه همواره بین حق و باطل ادامه داشته است.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش اقدامات مسئول سابق ستاد نماز جمعه بیرجند اشاره کرد و گفت: همانطور که در گزارش مطرح شد اینها جوری نیست که کیفیت‌ها را بشود با کمیت مقایسه کرد، کیفیت ایثار و معنویت و از خودگذشتگی را نمی‌شود با ارقام و اعداد مقایسه کرد، بنده برای حجت الاسلام محقی دعا می‌کنم و توفیق موفقیت ایشان را از خدا مسئلت دارم.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سابق ستاد نماز جمعه بیرجند و بقیه دوستانی که در این جهت تجربیاتی دارند با مدیر جدید همکاری‌ها را ادامه دهند اظهار داشت: برای حجت الاسلام توکلی هم امید توفیق در انجام این مسئولیت را دارد، الحمدالله ایده و برنامه‌های خود ایشان هم روشن است و باید از همه نیروها در جایی که به آنها نیاز دارد همکاری و استفاده کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم جاذبه‌های نماز جمعه به گونه‌ای شود که مردم، مخصوصا نوجوانان را که تجربه کمی دارند از تبلیغات منفی مخصوصا فضای مجازی یا صحنه‌های میدانی که به وسیله استعمارگرها پیش می‌آید بتواند آنها را واکسینه و تامین کند.

انتهای پیام
captcha