تشریح برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ماه رمضان
کد خبر: 3962260
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

تشریح برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ماه رمضان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: ۱۲ برنامه باکیفیت و پرمحتوا در ماه رمضان از سوی اداره امور قرآنی در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: امسال بسیار گسترده‌تر و جامع‌‌تر از سال‌های گذشته به حوزه تفسیر قرآن کریم پرداخته می‌شود، به طوری که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از چهره‌های شاخص کشوری در بحث تفسیر قرآن به استان دعوت خواهد شد و جلسات، کارگاه‌ها و دوره‌هایی به صورت کوتاه و کاربردی در ادارات و مساجد بنا به ظرفیت مدنظر برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح ۱۰ مبلغ قرآنی اعزامی از قم در ۱۰ شهرستان استان خبر داد و گفت: در مرکز هر شهرستان یکی از این مبلغان قرآنی مستقر و به مسائلی همچون سبک زندگی قرآنی، شناخت روحبخش مبانی قرآنی و مهدویت و قرآن پرداخته می‌شود.

کارگر اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های حوزه تفسیر، برگزاری جلسات تفسیر کوتاه قرآن از سوی مبلغان، اساتید قرآن، روحانیان و افراد صاحب تریبون بوده که روزانه و حتی در اوقات ثلاثه، تفسیری کوتاه به مدت پنج دقیقه برای مردم بیان می‌شود.

وی از برگزاری محافل قرآن کریم و جزءخوانی در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: جلسات روزانه جزءخوانی در مرکز هر شهرستان با اولویت فضای باز برنامه‌ریزی شده است که در صورت فراهم نبودن فضای باز، با استفاده از ظرفیت ۴۰ درصد مکان موردنظر در فضای بسته با فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، همچنین بناست محافل کوچک قرآنی و برنامه‌های قرآنی در مساجد یا محله‌ها، مرکز قرآنی، حسینیه، خانه شهدا یا امامزاده بنا به ظرفیت هر محله این مراسم با جمعیت اندک و حداکثر زمان یک ساعته برگزار شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و‌بختیاری در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه‌های ماه رمضان در استان از سوی اداره امور قرآنی برگزاری مراسم جزءخوانی یا محفل قرآنی به همراه تفسیر در امامزادگان شاخص استان و با حضور قاریان و اساتید توانمند بوده که هماهنگی‌های لازم با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه انجام خواهد شد.

وی پخش ۱۵ کلیپ پنج دقیقه‌ای تلاوت و تفسیر قرآن کریم در فضای مجازی، ارائه و انتشار مستندات لازم از اقدامات صورت گرفته مردم در زمینه مباحث قرآنی، ارائه تولید محتوا با محوریت تبلیغات اسلامی در قالب عکس‌نوشته، پوستر و بنر و نشر در فضای شهری به منظور فضاسازی شهری در ماه رمضان را از جمله برنامه‌های این ماه برشمرد و گفت: این احتمال وجود دارد که مراسم ماه رمضان امسال، همچون سال گذشته تحت‌الشعاع کرونا قرار گیرد، حداقل کاری که می‌توان برای پررنگ‌تر کردن حال و هوای ماه رمضان انجام داد استفاده از فضاهای شهری از این طریق است.

وی بیان کرد: اسفندماه سال گذشته مرحله شهرستانی جشنواره مرکز قرآنی برتر در استان اجرا شد، در ماه رمضان مرحله استانی آن برگزار خواهد شد که اجرای این برنامه، موجب ایجاد انگیزه مراکز قرآنی و فعال‌تر شدن آن‌ها در اجرای برنامه‌های متفاوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha