اعلام برنامه‌های تبلیغات اسلامی زنجان در ماه رمضان
کد خبر: 3963833
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

اعلام برنامه‌های تبلیغات اسلامی زنجان در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با تشکیل 14 کارگروه، برنامه‌های مختلفی در ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است که عمده برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی و تکیه بر خانواده‌ها خواهد بود.

اعلام برنامه‌های تبلیغات اسلامی زنجان در ماه رمضانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان در مورد برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در قالب طرح پویش ملی «فصل بندگی» تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان دارالقرآن کریم و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده است و مقرر شده بر اساس این تفاهم‌نامه برنامه‌ها در استان‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به تشکیل 14 کارگروه ویژه برای اجرای طرح فصل بندگی، بیان کرد: کارگروه‌های آموزش، کودک و نوجوان، مسجد، بانوان، قرآنی، مبلغان، هیئت‌ها، تبلیغ نوین، ارتباطات، محتوا، رسانه، کتاب و تبلیغات محیطی در این قالب شکل گرفته و رویکردها به سمتی است که بتوانیم شاهد شکل‌گیری پویش‌های مردمی باشیم.

این مسئول بیان کرد: در کارگروه مسجد، برنامه محله همدل در حوزه مسائل معنوی و همین‌طور تقویت مواسات و کمک‌های مؤمنانه در نظر گرفته شده است و در کارگروه تبلیغ نیز در مناطق زرد از لحاظ شیوع کرونا اعزام مبلغ خواهیم داشت و در مناطق نارنجی و قرمز تبلیغ در فضای مجازی انجام می‌شود. کارگروه هیئت نیز استفاده از ظرفیت مداحان در شبکه‌های استانی برای مناجات‌خوانی، توسل و مولودی‌خوانی در ولادت امام حسن(ع)، شب شعر مجازی، پویش کتابخوانی، تولید بسته‌های چندرسانه‌ای مناجات‌خوانی و پویش‌های کمک مؤمنانه و مواسات در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه «نور امید» را برنامه محوری کارگروه قرآن برشمرد و گفت: پویش همگانی حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، حفظ یک جزء از قرآن با توجه به شرایط ویژه کرونایی و حضور مردم در خانه، همکاری با صداوسیما و استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مجازی برای انتشار محتوای قرآنی را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش ویژه سخنرانی و بخش ویژه دعا و مناجات در سامانه تکیه، تولید و انتشار مجموعه تفسیر قرآن روزانه، شرح ادعیه ماه رمضان و شرح دعای روزانه ماه مبارک رمضان و تولید ویدئو و پادکست از برنامه‌های کارگروه تبلیغ نوین است و در کارگروه رسانه تولیدات تلویزیونی، موشن‌گرافی موضوعی و منبرهای کوتاه موضوعی با همکاری صداوسیما و تبلیغات محیطی و شهری با همکاری شهرداری اجرا خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه در کارگروه کتاب فعالیت‌هایی مثل فروش کتاب‌های ویژه برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در کارگروه بانوان نیز پویش «با من سخن بگو» طراحی شده است. همچنین کارگروه کودک و نوجوان جشن «اولین مهمانی» برای روزه‌اولی‌ها، «برایم از قرآن بگو» و پویش «مهمان امام حسنم» تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز کرونایی عمده برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی و با تکیه بر خانواده‌ها اجرا می‌شود و کمک به مستمندان یکی از رویکردهای اصلی طرح‌هاست. همچنین در مناطق زرد می‌توانیم با رعایت شیوه‌های بهداشتی افطاری‌های ساده را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha