شب‌های قدر نشانه محبت و بخشش خدای متعال است
کد خبر: 3969242
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

شب‌های قدر نشانه محبت و بخشش خدای متعال است

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران بندرانزلی با بیان اینکه خداوند به انواع بهانه‌ها می‌خواهد تا بندگان را به در خانه خود ببرد و به هر دلیلی ببخشد، گفت: شب‌های قدر نشانه محبت و بخشش خدای متعال نسبت به بندگان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران بندرانزلی، شامگاه گذشته در جمع احیاداران شب قدر مسجد موسی بن جعفر بندر انزلی با بیان اینکه شب‌های قدر نشانه محبت و بخشش خدای متعال نسبت به بندگان است، اظهار کرد: خداوند شب‌هایی را ویژه قرار می‌دهد و این شب‌ها را هم مختلف در نظر می‌گیرد تا بندگان بیشتر به در خانه‌اش بروند.

وی با اشاره به اینکه شب قدر فقط یک شب است ولی در روایات شب‌های مختلفی برای آن بیان شده، افزود: خداوند می‌خواهد بنده‌هایش را هر چه بیشتر در مجلس ذکر و یاد خودش ببیند و این توفیقی است که پروردگار متعال به بنده‌هایش عطا کرده است.

اسکافی با بیان اینکه امسال جای برخی عزیزان در بین ما خالی است، گفت: اینکه ما در مورد بودن و ادامه عمرمان احساس امنیت داریم به دلیل لطفی است که خداوند متعال به ما دارد ولی باید مراقب باشیم این احساس امنیت تبدیل به غفلت نشود زیرا احساس امنیتی که موجب بی تفاوتی شود خطرناک است و زمینه سقوط انسان را رقم می‌زند.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران بندرانزلی تصریح کرد: بیان دعاهای مختلف و درخواست از خداوند متعال اگر اجابت نداشته باشد عملی بی معناست. ولی این نشانه رحمت خداوند است که دعا و استجابت آن را قرار داده است.

اسکافی با بیان اینکه ما در شب‌های قدر به دنبال یک دستگیره محکم هستیم که ما را از دام شیطان نجات دهد، گفت: به وسیله اعمال نیک است که می‌توانیم به سعادت برسیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم عده‌ای به دنبال سحر و جادو برای باز کردن گره مشکلات خود هستند در حالی که نمی‌دانند باز کردن گره دست خدای متعال است، تصریح کرد: طبق بیان امام صادق(ع) وقتی دستمان در سختی‌ها و مشکلات از همه جا کوتاه است و تنها منتظر حمایت یک نفر هستیم و دل‌های‌مان متوجه او می‌شود و آن کسی نیست جز خداوند متعال.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران بندرانزلی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی ۱۰ عامل را بیان می‌کند که ای خدای متعال تو خواستی من به درگاه تو بیایم ولی این کارها مانع من شد که از جمله این عوامل طبق فرمایش این امام همام‌ مشغول شدن به بهانه‌های واهی و مشغله‌های دنیوی برای فرار از عبادت است.

اسکافی افزود: یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود به درگاه الهی نرسیم به جا نیاوردن حق الهی است که بر اساس همین آیات شریفه امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود می‌فرماید بزرگترین حق خداوند بر بندگان این است ک غیر او را نپرستیم.

وی با بیان اینکه حضور در مجالس گناه یکی دیگر از عواملی که طبق فرموده امام سجاد(ع) مانع از توفیق حضور در محضر الهی می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از دردهای زندگی‌های امروز از همین بی تفاوتی‌ها به یاد خداوند شروع می‌شود.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران بندرانزلی با اشاره به اینکه شکر نعمت‌های الهی یکی از زمینه‌های توفیق است و یکی از مصادیق شکر، استفاده از نعمت‌ها در مسیر درست است، تصریح کرد: این روزها شاهدیم قبح گناه به ویژه در فضای مجازی شکسته و پویش‌های نامتعارف در این فضا زیاد شده است.

اسکافی حضور در محضر و مجالس علما را یکی از موارد توفیق نام برد و تاکید کرد: شب قدر شب توبه به درگاه الهی است، در این شب و با الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع) تلاش کنیم تا در مسیر سعادت و خوشبختی واقعی که خشنودی خدای متعال را به دنبال دارد برسیم.

انتهای پیام
captcha