حوزه‌های علمیه؛ از عناصر مولد فرهنگ در جامعه
کد خبر: 3970337
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

حوزه‌های علمیه؛ از عناصر مولد فرهنگ در جامعه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه از عناصر مهم و اصلی مولد فرهنگ در کشور هستند، لذا مدیران حوزه‌های علمیه در تعامل با دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از طلاب و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان همت کنند.

ارسالی| ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی طلاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای امروز، 19 اردیبهشت، در نشست با طلاب جوان حوزه‌های علمیه ارومیه، ضمن گفت‌وگو و تحلیل و بررسی آخرین تحولات کشور پای صحبت‌، دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات طلاب علوم دینی نشست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار کرد: طبق سفارش مقام معظم رهبری آنچه مهم است این است که طلبه‌ دین، عالم دین و روحانى وظیفه‌ خودش را در هر برهه‌اى از زمان تشخیص بدهد.

جلال‌زاده افزود: اگر وظیفه تشخیص داده نشد، علم و تقوا و مانند اینها به درد نمی‌خورد و به جا مصرف نمی‌شود. در حوزه‌ علمیه‌ صحیحِ شیعی، همه به خصوص طلاب جوان، باید خود را در صفوف اول حرکتِ عظیمِ جامعه بدانند و همیشه در کنار مردم و همراه آنها باشند.

وی بیان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه از عناصر مهم و اصلی مولد فرهنگ در کشور است، لذا مدیران حوزه‌های علمیه در تعامل با دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از طلاب و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان همت گمارند.

جلال‌زاده در پایان اظهار کرد: در صورت توجه به حوزه‌ها بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه حل شده و نقشه‌های دشمنان با به راه‌ انداختن جنگ نرم علیه کشور خنثی می‌شود.

انتهای پیام
captcha