نخستین کنفرانس بین المللی پژوهش‌های نشر ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود
کد خبر: 3971660
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
با ارائه ۶۲ سخنرانی علمی؛

نخستین کنفرانس بین المللی پژوهش‌های نشر ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس بین المللی «پژوهش‌های نشر؛ ترجمه و توسعه فرهنگی» ۲۸ اردیبهشت به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

نخستین کنفرانس بین المللی پژوهش‌های نشر ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حامد علی اکبرزاده، رئیس نخستین کنفرانس بین المللی پژوهش‌های نشر با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس ایجاد بستری برای بحث و تبادل نظر پژوهشگران و صاحب نظران در زمینه فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی صنعت نشر، کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: در این رویداد علمی و فرهنگی ۱۵۱ نفر از پژوهشگران، صاحب‌نظران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های داخلی و خارجی مشارکت داشتند که از این میان ۶۲ چکیده مقاله به عنوان مقالات برگزیده پذیرفته شدند.
 
وی با اشاره به مشارکت پژوهشگرانی از ۱۱ کشور دنیا در این کنفرانس افزود: پژوهشگرانی از کشور‌های آمریکا، چین، روسیه، سوئیس، صربستان، پاکستان، فرانسه، استرالیا، نیجریه، دانمارک و ایران آثار خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کردند که از این میان ۲۱ اثر برای سخنرانی در قالب پنل‌های مختلف و ۴۱ اثر برای سخنرانی فردی در این کنفرانس پذیرفته شدند.
 
علی‌اکبرزاده با بیان اینکه در ۲۸ اردیبهشت ۵ پنل علمی برگزار می‌شود که ۳ پنل به زبان فارسی و ۲ پنل به زبان انگلیسی خواهد بود، ادامه داد: یکی از مسائل فرهنگی که در حوزه نشر و کتاب اهمیت فراوانی دارد، مسئله ترجمه و آثار و پیامد‌های فرهنگی آن است که باید ابعاد مختلف علمی و فرهنگی آن از سوی صاحب‌نظران مورد بررسی قرار گیرد و به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس «ترجمه و توسعه فرهنگی» را به عنوان موضوع ویژه این دوره انتخاب کرد.
 
وی ادامه داد: ترجمه آثار دیگر زبان‌ها به فارسی علاوه بر فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کند، ممکن است چالش‌ها و پیامد‌های فرهنگی نامطلوبی نیز داشته باشد و به همین دلیل پرداختن به این مسئله یک ضرورت محسوب می‌شود. این رویداد به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می‌شود و از طریق سایت جهاددانشگاهی به نشانی www.acecr.ac.ir و سایت‌های http://roytab.ir http://isba.ir به صورت زنده پخش خواهد شد. البته ارائه‌کنندگان مقالات به صورت محدود در محل برگزاری کنفرانس یعنی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی حضور خواهند داشت.
 
رئیس کنفرانس بین المللی پژوهش‌های نشر در پایان گفت: در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور سخنرانی خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha