افزایش کیفیت تربیت دینی با تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش
کد خبر: 3976634
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

افزایش کیفیت تربیت دینی با تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: تعامل حوزه علمیه و آموزش  و پرورش کیفیت تربیت دینی و اسلامی را در مدارس افزایش داده و دانش‌آموزان ضمن یادگیری اصول اولیه زندگی با احکام اسلامی نیز آشنا خواهند شد.

ارسالی| افزایش کیفیت تربیت دینی با تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، 20 خرداد، در جلسه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور ائمه جمعه سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه در زمینه آموزش مسائل فرهنگی بتوان اثربخش و موثر عمل کرد نیاز است که تعامل حوزه علمیه و آموزش و پروزش افزایش یابد.

وی افزود: تعامل حوزه علمیه و آموزش  و پرورش کیفیت تربیت دینی و اسلامی را در مدارس افزایش داده و دانش‌آموزان ضمن یادگیری اصول اولیه زندگی با احکام اسلامی نیز آشنا خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شد که طلاب و علما نیز با دانش‌آموزان ارتباط مستقیمی داشته و با آنها از نزدیک ارتباط برقرار کنند چون تا زمانی که این ارتباط بین آنها کشل نگیرد میزان تاثیرگذاری علوم دینی نیز پایین خواهد بود.

وی عنوان کرد: طلاب در موضوع آموزش به دانش‌آموزان باید پیامبر اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهند همچنان که ایشان از نزدیک با مردم تعامل داشته و ضمن صمیمیت با آنها علوم دینی را به مردم انتقال می‌داد.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: اجرای طرح «امین» از جمله اقدامات مثبت برای افزایش ارتباط علما با دانش‌آموزان است که برای عملی شدن این طرح نیاز است تا بودجه لازم اختصاص یابد. همچنین طلاب حوزه علمیه می‌توانند با اجرای طرح‌هایی برای افزایش نشاط معنوی دانش‌آموزان، ارتباط خود را با آنها افزایش دهند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های مشترک بین اداره‌کل آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان امضا شد.

 

انتهای پیام
captcha