انتخابات یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است
کد خبر: 3977280
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

انتخابات یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است، گفت: مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات، باعث اقتدار و تأمین منافع ملی خواهد شد.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صدیقه مرادی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از مهم‌ترین رویدادهای مهم سال 1400 در عرصه داخلی و بین‌المللی بر شمرد که با حضور گسترده مردم در تعیین سرنوشت خود، به خوبی رقم خواهد خورد.

مرادی یکی از مهم‌ترین امتیازات انقلاب اسلامی را بستر سازی و ایجاد زمینه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان دانست و اظهار کرد: ساز و کار این مهم در انتخابات پیش‌بینی و با برگزاری انتخابات مختلف در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، مردم در صحنه‌های مختلف، نقش آفرینی کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: در ابتدای شکل‌گیری نظام اسلامی، مردم با حضور گسترده، به «جمهوری اسلامی» آری گفتند و در انتخابات مختلف مشارکت نموده و مسئولان را در مناصب انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام دینی مردم سالار کشورمان و تأکیدات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه دلسوزان در این خصوص، تصریح کرد: انتخابات بهترین فرآیند برای اعمال نظر هر کس در سرنوشت خود و کشور است و همه وظیفه داریم در این تعیین سرنوشت مشارکت گسترده داشته باشیم.

مرادی با اشاره به اهمیت انتخابات سال 1400، تصریح کرد: مشارکت کم و بی‌توجهی به این مسئله برای کشور عوارضی دارد و ضرورت ایجاب می‌کند همه مردم در این صحنه مهم مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نقشه دشمنان نظام اسلامی در این برهه از زمان، اظهار داشت: مشارکت گسترده باعث افزایش اقتدار و تامین منافع ملی می‌شود و نظام استکبار با دید خاصی به انتخابات نگاه می‌کنند، آنها مخالف نظام اسلامی بوده و دنبال آن هستند که مردم در صحنه حاضر نشوند.

صدیقه مرادی افزود: حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه می‌تواند تصمیمات معاندین نظام را خنثی نموده و با مشارکت حداکثری، منافع ملی تامین خواهد شد.

وی از فرهنگیان به‌عنوان قشر روشن فکر، آگاه و مؤثر جامعه نام برد که باید در این راستا ایفای نقش کرده و وظیفه و رسالت خود را انجام دهند و اظهار کرد: فرهنگیان می‌توانند علاوه بر مشارکت خانواده‌های خود، افراد دیگر جامعه را نیز برای حضور گسترده در انتخابات تشویق و ترغیب نمایند.

مرادی افزود: یکی از افرادی که در این انتخابات حضور دارند، دانش‌آموزان رأی اولی هستند و مدیران مدارس می‌توانند زمینه حضور باشور و نشاط دانش‌آموزان را در انتخابات فراهم کنند، چرا که این دانش‌آموزان با حضور در انتخابات احساس هویت نموده و در تعیین سرنوشت خود و جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به ذوق و شوق دانش‌آموزان رأی اولی‌، گفت: ممکن است در این شرایط آنها تحت تاثیر افراد معاند قرار گیرند، لذا ضرورت دارد که اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گرفته و شاهد حضور پر شور رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی باشیم.

انتهای پیام
captcha