تشریح برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در استان کرمان
کد خبر: 3980078
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

تشریح برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در استان کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست خبری در خصوص اعلام برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین بزرگداشت شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر کرمان برگزار شد.

حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان در این نشست خبری در جمع خبرنگاران، بیان کرد: از 6 تا 12 تیرماه به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و دلیل نامگذاری اتفاقاتی است که در این یک هفته افتاده است.

وی ضمن اشاره به اتفاقاتی که در این هفته رخ داده از جمله ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه، حادثه تروریستی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه و شهادت 72 تن از بهترین افراد انقلاب، گفت: آیت‌الله بهشتی از استوانه‌های نظام و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به شهادت آیت‌الله صدوقی، حمله شیمیایی صدام به سردشت و حمله ناو آمریکایی در 12 تیرماه در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری ایران، گفت: آمریکا که خود را بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر می‌داند و معرفی می‌کند، جنایات و ترورهای بسیاری به ویژه در ایران مرتکب شده است.

وی ادامه داد: مستکبران امروزه با عوض کردن قالب جرم و جنایت، در قالب بشردوستانه اعمال جنایت کارانه خود را انجام می‌دهند؛ زیرا افکار بشری رشد کرده و اگر بخواهند با وضعیت قبل به کشورهای مختلف حمله کنند، در دنیا محکوم می‌شوند لذا برای حمله به یک حکومت ابتدا برچسب حقوق بشری و تروریستی به آن می‌زنند و بعد در دنیا جا می‌اندازند و کارشان را انجام می‌دهند.

انجم‌شعاع تصریح کرد: آمریکا در 43 سال اخیر دشمنی‌های بسیاری با ایران داشته و جنایات و ترورهای بسیاری علیه مردم و کشور ما انجام داده‌ است؛ که این جنایات یا مستقیما انجام شده و یا به نیابت، مانند جنگ تحمیلی و ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق که خود آمریکا مسئولیتش را به عهده گرفت.

وی ادامه داد: آمریکاییان خودشان داعش را به وجود آوردند که بعد از سوریه و عراق به سراغ ایران بیایند و وقتی قهرمانی مانند حاج قاسم در مقابل آنها می‌ایستد و همه منطقه را در مقابل داعش بسیج می‌کند، ترورش می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی، بیان کرد: مستکبران به وسیله رسانه‌ها در افکار مردم جا می‌اندازند که آن کشور تروریست است و  در مقابل، رسانه‌های ما باید آنچه که حق است و اینکه نظام جمهوری اسلامی نظام الهی است و هیچ زمان دنبال اعمال تروریستی و ساخت بمب اتم نیست را جا بیندازند.

وی تصریح کرد: مستکبران جنایاتشان را در قالب واژه‌های خوب جا می‌اندازند و ما باید کارهای خوب نظام را با قلم و هنر تبلیغ کنیم.

انجم‌شعاع در ادامه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته حقوق بشر آمریکایی در استان کرمان را اعلام کرد و گفت: برای پای کار آوردن تشکل‌ها، اصناف و مردم برای برنامه‌های این هفته تلاش کرده و جلساتی داشتیم و برنامه‌های مختلفی از جمله تبلیغات و فضاسازی محیطی، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای، تولیدات هنری و... برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به وضعیت کرونایی استان تاکید کرد: برنامه‌ها در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی ستاد کرونا برگزار خواهد شد.

گفتنی است، برنامه‌‌های در نظر گرفته شده برای هفته حقوق بشر آمریکایی در  استان کرمان شامل مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه (ویژه برنامه یاد یاران) یکشنبه 6 تیرماه ساعت 18:30 در گلزار شهدای کرمان با سخنرانی رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا، نشست‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی، ویژه برنامه هیئت‌های مذهبی در تکیه خواجه خضر  در روز یکشنبه 6 تیر،  همچنین برنامه اداره کل اوقاف در 6 تیرماه در تکیه عباسعلی، برگزاری نشست ویژه در امامزاده محمد کرمان در روز 10 تیرماه و دو ویژه برنامه توسط قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش است.

 

انتهای پیام
captcha