اشتغال‌زایی برای 154 کولبر سردشتی با اجرای طرح‌های بنیاد برکت
کد خبر: 3981316
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

اشتغال‌زایی برای 154 کولبر سردشتی با اجرای طرح‌های بنیاد برکت

فرماندار سردشت گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در این شهرستان تاکنون برای 154 کولبر و 75 جوان سردشتی اشتغال ایجاد شده است.

ارسالی| اشتغال‌زایی برای 154 کولبر سردشتی با اجرای طرح‌های بنیاد برکتاقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در این شهرستان اظهار کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده که در شهرستان‌های محروم با انجام سرمایه‌گذاری نسبت به ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند.

وی افزود: این بنیاد از نیمه دوم سال گذشته اقدامات خود را در سردشت آغاز کرده و در وهله نخست 105 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در این شهرستان تسهیلات پرداخت کرده است.

فرماندار سردشت ادامه داد: این تسهیلات برای 229 طرح در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی، صنایع‌دستی و ... پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که در سردشت به دلیل مرزی بودن تعداد از جوان‌ها به شغل کولبری مشغول هستند با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان و کولبران روستاهای مرزی این سردشت صاحب یک شغل پایدار شدند.

نخشی‌پور گفت: در مجموع در چند ماهه گذشته 154 کولبر و 75 فرد دیگر با تسهیلات پرداختی بنیاد برکت در سردشت صاحب شغل شده‌اند و امید است با اجرای طرح‌های بیشتر کوله‌بری در این شهرستان کاهش یابد.

وی تصریح کرد: ایجاد شغل پایدار همچنین نقش مهمی در توسعه سردشت خواهد داشت و از مهاجرت جوانان این شهرستان به مرکز استان یا سایر استان‌های جلوگیری خواهد کرد.

فرماندار سردشت گفت: همچنین تا پایان امسال قرار است 560 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار بالغ بر 252 میلیارد ریال در 16 روستای سردشت اجرا شود.

انتهای پیام
captcha