زمین سرمایه‌گذارانی که تعلل کنند پس گرفته می‌شود
کد خبر: 3983896
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

زمین سرمایه‌گذارانی که تعلل کنند پس گرفته می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت : برای واگذاری اراضی چه ملی و چه اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته شود که اگر مجری به موقع به تعهدات خود عمل نکرد زمین از وی بازپس گرفته شود.

به گزارش ایکنا از ایلام، "جهانگیر رستمزاد" در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: افرادی که به عنوان سرمایه گذار درخواست واگذاری زمین می کنند و به دنبال دریافت تسهیلات بوده و آورده مالی چندانی ندارند، تنها موجب تعلل در اجرا و طولانی شدن پروسه طرح شده و موجب ایجاد مشکلاتی از نظر کمبود زمین برای سایر طرح ها می شوند.

وی با بیان اینکه یک سرمایه گذار بر اساس مقررات موجود باید بالای ۷۰ درصد آورده شخصی را در ابتدا سرمایه‌گذاری کند سپس درخواست تسهیلات کند، گفت: از همان ابتدا باید کارشناس دستگاه تخصصی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ضمن نیازسنجی پروژه به میزان زمین، تسهیلات، بررسی آورده شخصی و اهلیت سرمایه گذار و توجیه دار بودن طرح بپردازد.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ایجاد اشتغال در واگذاری اراضی ملی جذب افراد بیکار بومی منطقه است تا علاوه بر اجرای مسئولیت اجتماعی افراد بومی نیز از اجرای طرح بهره مند شوند، گفت: در واگذاری اراضی به منظور کشت باید بحث صنعت تکمیلی طرح در نظر گرفته شود و طرح ها با چشم انداز توسعه و ارزش افزوده بالا مد نظر قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: برای واگذاری اراضی چه ملی و چه اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته شود که اگر مجری به موقع به تعهدات خود عمل نکرد زمین از وی بازپس گرفته شود.

رستمزاد گفت: ما در استان با مشکل زمین برای اجرای طرح مواجه هستیم و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد به بهانه اجرای طرح تنها به دنبال تصاحب اراضی و دریافت تسهیلات باشند و هیچ آورده‌ای در آن هزینه نکنند و باید همه جوانب طرح در ابتدا سنجیده شود و تصمیمات بر اساس طرح توجیهی تایید شده و اهلیت فرد سرمایه گذار اتخاذ شود.

در این نشست ۲ طرح زراعت چوب و طرح تولید نئوپان و ام دی اف بررسی شد.

انتهای پیام
captcha