آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن با رقابت ۱۹۹۰ نفر در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3985754
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن با رقابت ۱۹۹۰ نفر در خراسان‌جنوبی

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در پنج منطقه استان خراسان جنوبی از امروز آغاز شد و تا دهم مرداد با رقابت یک هزار و ۹۹۰ نفر ادامه دارد.

آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن با رقابت ۱۹۹۰ نفر در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز ۳۱ تیرماه با بیان اینکه یک هزار و ۹۹۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند گفت: در این دوره از مسابقات هزار و ۳۳۰ نفر در رشته تفسیر و ۶۶۰ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، همسُرایی و همخوانی قرآن کریم رقابت می‌کنند.
وی افزود: خراسان‌جنوبی از لحاظ آمار ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن کریم توانست در سطح کشور رتبه سوم را به دست آورد.
وی گفت: این مسابقات در ۹ رشته شامل قرائت و تحقیق قرآن کریم، قرائت و ترتیل قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم و رشته اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در پنج منطقه استان برگزار می‌شود که منطقه یک شهرستان‌های بیرجند و خوسف است و ۳۱ تیر ماه و یکم مرداد میزبان مسابقات هستند.
وی افزود: منطقه ۲ شامل شهرستان‌های قاینات و زیرکوه می‌شود و مسابقات قرآن کریم در این شهرستان‌ها سوم مرداد ماه به میزبانی شهرستان قاینات برگزار خواهد شد.
بخشی‌پور گفت: در منطقه سه شهرستان‌های سرایان و فردوس چهارم مرداد، منطقه چهار شهرستان‌های بشرویه و طبس پنجم مرداد ماه و در منطقه پنجم شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و درمیان ۱۰ مرداد ماه این مسابقات برگراز خواهد شد.
وی اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقه رشته تفسیر قرآن کریم نیز به صورت غیرحضوری ۱۳ مرداد در استان با حضور یک هزار و ۳۰۰ نفر برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: منتخبان مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در مرحله استانی که هفته اول شهریور برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha