نویسندگان کمی برای تبیین چهره واقعی مناسک اسلامی داریم
کد خبر: 3986113
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
مدیر نشر «دلیل ما» در گفت‌وگو با ایکنا:

نویسندگان کمی برای تبیین چهره واقعی مناسک اسلامی داریم

مدیر انتشارات «دلیل ما» گفت: نویسندگانی مانند شهید مطهری و علامه محمدتقی جعفری مورد نیاز است تا بتوانند به زیبایی‌های دین بپردازند و متأسفانه چنین افرادی اندکند.

نویسندگانی برای تبیین چهره واقعی مناسک اسلامی نداریمیدالله سعدی، مدیر انتشارات دلیل ما در گفت‌وگو با ایکنا درباره نبود کتاب‌هایی با موضوع نمایش چهره واقعی مناسک اسلامی گفت: درباره اعیادی مانند قربان و غدیر کتاب‌های متعددی از جمله آداب این اعیاد منتشر شده و به جزئیات آن پرداخته شده است. اما اینکه چهره واقعی این مناسک از جمله قربان و فلسفه آن به ویژه از نظر ادبی و هنری تبیین شود، کاری انجام نشده است و به نوعی مورد غفلت نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکسری از مناسک دینی ریشه در فقه دارد و کسی نمی‌تواند در آنها خدشه‌ای وارد یا آن را نفی کند یا تغییر دهد، افزود: در مورد مناسک می‌توان نگاه‌های متفاوتی داشت و فلسفه کلی آن آزادی انسان و تسلیم در برابر خداوند است و نویسندگانی مانند شهید مطهری و علامه محمدتقی جعفری مورد نیاز است تا بتوانند به زیبایی‌های دین بپردازند که متأسفانه چنین نویسندگانی مانند استاد محمدرضا حکیمی که اکنون در بستر بیماری هستند، اندکند و یا وجود ندارند.

سعدی ادامه داد: نبود چنین کتاب‌ها و آثار ادبی و هنری باعث می‌شود هنرمندان، سلبریتی‌ها و افرادی که اطلاع چندانی از فلسفه چنین مناسکی ندارند، در جامعه جریان‌سازی کرده و در اجرای این مناسک شک و شبهه ایجاد کنند و یا برخی نیز چنین مناسکی را روایت‌کننده چهره خشن از دین اسلام معرفی کنند. 

این ناشر در ادامه تصریح کرد: ناشر می‌تواند چنین موضوعات و خلأهایی را شناسایی کرده و به نویسندگان پیشنهاد دهد تا در رابطه با آن به تحقیق و پژوهش بپردازند و بنویسند. چون ناشر واسطه میان مخاطب و نویسنده است و می‌تواند این نقش کلیدی را ایفا کند. اما ناشر امروز درگیر گرفتاری‌ها و مشکلات نشر است و تلاش می‌کند فقط به حیات خود ادامه دهد و فرونریزد.

انتهای پیام
captcha