اجرای پویش دانشجویی «قلک آبی» در جهاد دانشگاهی گیلان
کد خبر: 3987287
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

اجرای پویش دانشجویی «قلک آبی» در جهاد دانشگاهی گیلان

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان، از راه اندازی پویش «قلک آبی» در استان خبر داد و گفت: همچنین پویش «یک کارخوب، یک ردپای خوب» را اجرایی کردیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، همزمان با عید سعید غدیر خم، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با هدف کمک به آبرسانی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان پویش دانشجویی «قلک آبی» را راه‌اندازی کرد.

مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، با اشاره به راه اندازی پویش مذکور، اظهار کرد: دبیرخانه دانشجویی مهرباران سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی که در زمینه فعالیت‌های داوطلبانه، جهادی و محرومیت‌زدایی برنامه دارد،  با همکاری شعب این سازمان در سراسر کشور به ویژه شعبه استان سیستان و بلوچستان و شبکه گسترده‌ای از گروه‌های دانشجویی، در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت گروه‌های دانشجویی، این پویش را برای جلب مشارکت و جذب حمایت مالی راه اندازی کرده است.

وی درخصوص نحوه کار کمپین «قلک آبی»، افزود: در این پویش دانشجویی، کمک‌های خیرین به ویژه خیرین دانشگاهی، دانشجویان و اعضای جهاد دانشگاهی با هدف خرید مخازن آب و اهدای آن به روستاهای محروم و نیازمند استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری و مخازن خریداری شده به خانواده‌ها و روستاها اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: هزینه جمع آوری شده توسط این کمپین به وسیله شعبه استان سیستان و بلوچستان سازمان دانشجویان صرف خرید تانکر خواهد شد و به مناطق روستایی فاقد آب آشامیدنی تحویل داده خواهد شد.

عباسی ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستاهای مدنظر و بررسی میدانی منطقه و برنامه ریزی نحوه کمک رسانی، خرید تانکرها در چند نوبت صورت خواهد گرفت تا به مرور بخشی از آب شرب مورد نیاز مردم سیستان و بلوچستان را تامین کند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت نیرو میزان بارندگی سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط بلندمدت(۵۲ سال)، ۹۱ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، وضعیت آب آشامیدنی مناسب نیست و مردم برای تامین آب مصرفی خود مجبور به استفاده از آب هوتگ‌ها هستند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: این استان به شدت تحت تاثیر خشکسالی واقع شده و ضروری است در راستای حل مشکل تامین آب راهكارهای پیشگیری ثانویه و بلندمدت برای كمتر شدن یا متوقف كردن خشكسالی در منطقه با بررسی‌های كارشناسی مورد توجه قرار گیرد، اما راهکارهایی همچون خرید تانکریا تامین آب شرب و بهداشتی مورد نیاز به صورت مقطعی می‌تواند اندکی درد تشنگی را تسکین دهد.

فاطمه فدایی، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان، درخصوص راه اندازی پویش «قلک آبی» در گفت وگو با ایکنا از گیلان، عنوان کرد: کانون مهربانان این سازمان از روزهای ابتدایی بحران خشکسالی و شرایط سخت هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان به همت دانشجویان دغدغه مند با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و موسسه خیریه فاطمه زهرا(س) در قالب پویش دانشجویی کمک رسانی تحت عنوان «یک کارخوب، یک ردپای خوب» به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی شامل لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده و اقلام خوراکی خشک و... متناسب با نیاز منطقه پرداخته که در عید غدیر خم کمک‌های جمع آوری شده را ارسال کردیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان در ادامه به پویش دانشجویی کشوری «قلک آبی» با هدف آبرسانی به روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان پیوسته است که این پویش از اول مرداد تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا، دانشجویان و خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0113884308007 یا شماره کارت 6037997599345726 نزد بانک ملی به نام سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهی واریز کنند.

انتهای پیام
captcha