فراخوان ارسال آثار به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3988179
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

فراخوان ارسال آثار به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری

فراخوان ارسال آثار به بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اداره‏‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری، به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس، مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس را همزمان با سراسر کشور برگزار می‌کند که در همین خصوص، فراخوانی منشر شده است.

بر اساس این فراخوان، موضوعات این جشنواره در 5 بخش اعلام شده است که موضوع آزادگان، مادران شهدا و جانبازان شیمیایی در بخش عمومی موضوعات جای دارند؛ همچنین شاعران می‌توانند به موضوعاتی نظیر دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (شهدای مقاومت و مدافعان حرم)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان بپردازند. اشعار در این 5 بخش به‌صورت جداگانه داوری و به برگزیدگان هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین اشعار برگزیده استان به بخش ملی جشنواره ارسال و جوایز ویژه‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود.

اشعار ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند؛ ضمن اینکه با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شاعران فقط می‌توانند از یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند؛ اشعار باید در قالب فایل word ارسال شوند و محدودیتی برای تعداد آثار وجود ندارد.

توجه به ویژگی‌های بومی استان، پرداخت به حماسه آفرینی‌های رزمندگان، یگان‌ها و عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع وطن، مدافع حرم و مدافعان سلامت استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی و منطقه‌ای استان از امتیاز ویژه در داوری برخوردار هستند.

با توجه به اینکه آذر ماه ۱۴۰۰ زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم ملی پایانی تعیین شده است، علاقه‌مندان حداکثر تا ۲۰ شهریور فرصت دارند آثار خود را به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس به نشانی شهرکرد، بلوار آیت‌الله طالقانی، خیابان سعادت، کوچه 3، پلاک 1 ارسال کنند؛ همچنین پست الکترونیکی bonyaddefa.chb@gmail.com و شماره فضای مجازی 09139835547 برای ارسال غیرحضوری آثار به دبیرخانه بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس استان اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha