توانمندی خمینی‌شهر برای تبدیل به قطب تفسیر قرآن کریم کشور
کد خبر: 3988589
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

توانمندی خمینی‌شهر برای تبدیل به قطب تفسیر قرآن کریم کشور

امام جمعه خمینی‌شهر در نشست فصلی طلاب و روحانیان، بر توانمندی این شهرستان در تبدیل به مرکزیت تفسیر قرآن کریم کشور تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، نشست فصلی طلاب و روحانیان شهرستان خمینی‌شهر 13 مردادماه، در سالن امام حسن(ع) مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) برگزار شد. این نشست با محوریت طرح تدبر و تفسیر قرآن کریم، طرح تکریم ایتام آل محمد با اهدای هدیه ختم قرآن و صلوات و تکریم فقرا و مستمندان با اهدای کارت نان همراه بود.

آیت‎الله سیدمحمد موسوی، امام جمعه خمینی‌شهر با اشاره به محوریت طرح تفسیر قرآن کریم به ویژه در ماه محرم گفت: وظیفه اصلی طلاب و علما تلاش در فهم قرآن کریم، تفسیر آن و دفاع از دین است. ایشان اهمیت به فرهنگ قرآن و اهل‌بیت را لازم خواند و تصریح کرد: اسلام نیاز به تلاش علمی و فرهنگی زیادی دارد که شما مبلغان آن هستید.

وی افزود: شهرستان خمینی‌شهر از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که باید این شهرستان به عنوان مرکز تفسیر قرآن کریم کشور فعال شود.

امام جمعه خمینی شهر تکلیف طلاب و علما را اینگونه خواند: علما و روحانیان این شهرستان در نمازهای جماعت، سخنرانی‌ها، بر روی منبرها و در همه برنامه‌های مساجد و هیئات مختلف قسمتی از تفسیر قرآن را بیان کنند و تمام توان خود را در این راستا به خرج دهند تا پایگاه تفسیر کشور در این شهرستان ایجاد شود.

وی با اشاره به حافظان زیاد قرآن کریم در این شهرستان گفت: اکنون وقت آن است که محافظان قرآن و مفسران در این شهرستان پرورش یابند.

انتهای پیام
captcha