نامگذاری دهه اول محرم به نام «امر به معروف و نهی از منکر»
کد خبر: 3988991
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

نامگذاری دهه اول محرم به نام «امر به معروف و نهی از منکر»

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر آذربایجان‌غربی گفت: دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و حضرت امام حسین(ع) یکی از اهداف بزرگ قیام خود را امر به‌معروف و نهی‌از منکر بیان می‌کند.

ارسالی امروز ا نام‌گذاری دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام بهنام دلریش، دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر آذربایجان‌غربی، 16 مردادماه، در همایش طلایه داران تبلیغ، اظهار کرد: دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و حضرت امام حسین(ع) یکی از اهداف بزرگ قیام خود را امر به‌معروف و نهی‌ از منکر بیان می‌کند و باید علما این امر را در منابر تبیین کنند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت بیان می‌کند که باید از بین شما امتی برای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر قیام کند که استفاده از کلمه امه نشانگر عملی کردن این مسئله نیاز به قدرت و حکومت دارد.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: ارگان‌ها، سازمان و مردم نسبت به فریضه امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر وظیفه دارند که در میدان باشیم و آیه قرآن لازمه تاثیرگذاری امر به‌معروف و نهی‌از منکر را استمرار ببخشیم و نباید به این مسئله مقطعی نگاه کرد و فقط به فکر نجات خود باشیم بلکه باید به جامعه به‌عنوان یک پیکر واحد نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در زمان بنی اسرائیل سه گروه بودند، گروهی اهل معصیت، گروهی امر به‌معروف کننده و عده ‌ای هم اهل امر به معروف را نهی می‌کردند.

دلریش بیان کرد: آمرین به‌معروف و ناهیان از منکر در بنی اسرائیل در مواجه با سخن عده‌ای که می‌گفتند این امت هلاک خواهند شد چرا آن‌ها را امر به معروف می‌کنید جواب می‌دادند که برای این که نزد خداوند عذری داشته باشیم و این امر باید سرلوحه کار ما باشد.

 

انتهای پیام
captcha