آیت‌الله شهید النمر: توحید ناب الهی را از حسین(ع) آموختم + فیلم
کد خبر: 3989844
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
جهان در رکاب حسین(ع) / 2

آیت‌الله شهید النمر: توحید ناب الهی را از حسین(ع) آموختم + فیلم

شهید آیت‌الله النمر، روحانی مبارز عربستانی تصریح کرد:‌ از حسین(ع) توحید ناب الهی را آموختم. توحیدی که با شرکی نظیر فرمانبرداری از مستکبران آمیخته نشده باشد. از حسین(ع) می‌آموزیم که از استکبار پیروی نکنیم و تسلیم طاغوت و ظالم نشویم؛ این توحید خالص است.

باقر النمر

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مجموعه ۱۰ قسمتی از سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته و اثرگذار جهان اسلام و تشیع با عنوان «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار آن در بیداری امت اسلامی در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود.

آیت‌الله شهید نمر باقر النمر، روحانی شیعه اهل عربستان و منتقد حکومت آل سعود که با حکم دادگاه سعودی در سال 2017 اعدام شد؛ در دومین قسمت از این مجموعه، بر لزوم عبرت‌گرفتن از تعالیم نهضت حسینی تأکید می‌کند. مشروح این سخنرانی که مربوط به 22 ژوئیه 2012 در مسجد امام حسین(ع) واقع در منطقه العوامیه عربستان بوده و یکی از سخنرانی‌های پر شور و حرارت ایشان بر ضد حاکمیت جور است، از نظر می‌گذرد.

از حسین(ع) توحید ناب الهی را آموختم. توحیدی که با شرکی نظیر فرمانبرداری از مستکبران آمیخته نشده باشد. شرک اطاعت از طاغوت و مستکبران با در پیش گرفتن خط مشی حسین(ع) از بین می‌رود.
از حسین(ع) می‌آموزیم که از استکبار پیروی نکنیم و تسلیم طاغوت و ظالم نشویم و از ظالم پیروی نکنیم. این توحید خالص است.
وقتی که امام حسین(ع) می‌فرماید: «پروردگارا! آن که تو را نیافت، چه یافت و آن که تو را یافت، چه از دست داد؟» و «هرکس به غیر تو دل ببندد، زیان کرده است»؛ بنابراین کسی که به جای خدا به سمت طاغوت برود و از طاغوت و نظیر آن به جای خدا اطاعت کند زیان می‌برد. چیزی جایگزین خدا نیست نه بتی، نه کسی و نه چیزی.
این توحید خالص است. از حسین(ع) توحید خالص را آموختم. از حسین(ع) ارزش آزادی، عدالت و کرامت را آموختم.
آزادی همان هوایی است که در آن نفس می‌کشیم و بدون آن زندگی هم تمام می‌شود. عدالت قوام وجود و ارکان ثبات و استقرار است و بدون آن جهان و هر آنچه در آن است به هم می‌ریزد.
کرامت قلب بشریت و ذهن بشریت در آزادی است و بدون آن همه ارزش‌های الهی فرو می‌ریزند و سقوط می‌کنند همان طور که آرمان‌های انسانی و فلسفه‌های بشری به هم می‌ریزد و در واقع تمام قواعد خلقت و وجود به هم می‌ریزد.
از حسین(ع) عزت و بزرگی نفس و دفاع در برابر ظلم و ظالمان و مقاومت در برابر زورگویان را آموختم.
از حسین(ع) ضرورت قیام و فداکاری را آموختم. از حسین(ع) اهمیت مسئولیت و به پا خاستن را آموختم.
از حسین(ع) مفاهیم و حقایق رسالت را آموختم و از حسین(ع) نبض حیات و انسانیت را آموختم.

انتهای پیام
captcha