مفتی اعظم سوریه: «حسین(ع)» تاریخ شجاعت و فداکاری را ترسیم کرد + فیلم
کد خبر: 3990139
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
جهان در رکاب حسین(ع) / 5

مفتی اعظم سوریه: «حسین(ع)» تاریخ شجاعت و فداکاری را ترسیم کرد + فیلم

شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: سید و سرور ما، حسین(ع) کسی است که تاریخ شجاعت و فداکاری را ترسیم کرد، اما حاکم هرچقدر که قدرتمند باشد بر صاحب حق پیروز نخواهد شد، پس حاکم از بین می‌رود و کربلا برای راهنمایی پرهیزگاران باقی می‌ماند.

شنبه / مفتی سوریه: مسئله عاشورا تنها مربوط به اهل سنت یا شیعه نیست + فیلم
به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مجموعه ۱۰ قسمتی از سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته و اثرگذار جهان اسلام و تشیع با عنوان «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار آن در بیداری امت اسلامی در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود.
 
شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در پنجمین قسمت از این مجموعه، به جایگاه و منزلت امام حسین(ع) و عاقبت دشمنان ایشان پرداخته است که مشروح این سخنان در ادامه ارائه می‌شود:
چنانچه در تعدادی از کتب ما (اهل سنت) نقل شده است یکی از همسران رسول خدا(ص) می‌گوید: خواب دیدم صبح روز دهم محرم است و رسول خدا(ص) راهی بیابانی شده و در حالی که گریه می‌کردند و موهایشان گرد و غبار گرفته بود در دستشان شیشه‌ای داشتند. به ایشان عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت، درون این شیشه چیست؟ فرمود: خون فرزندم حسین را که کشته شده است، جمع می‌کنم.
 
سروران! سید و سرور ما حسین(ع) پیروز شد. اما عبیدالله ابن زیاد ابن ابیه، چند سال بر او نگذشت که در خیابان‌ها کشیده و بدنش پاره پاره شد و خشم خداوند بر او نازل گشت و مورد لعن قرار گرفت.
 
اما شمر بن ذی‌الجوشن؛ به قتل رسید و جسد او را در بیابان رها کردند و سگ‌ها آن را خوردند. او مُرد و خوراک سگ‌ها شد.
 
و هرکس که در شهادت امام حسین(ع) مشارکت داشت، خداوند انتقام خون او را در دنیا و پیش از آخرت گرفت.
 
اما یزید؛ پس از 4 سال، مرگ او به حقانیت قرآن که می‌فرماید «و بيهوشى مرگ كه حقيقت است سر مى‌رسد (و به او گفته مى‌شود) اين همان چيزى است كه از آن مى‌گريختى» فرا رسید و مردم همان کسانی که همیشه اهل نفاق بودند، به‌جای اینکه یزید را به یاد توبه از کارهای خود بیندازند، بالای سر او ایستاده و می‌گفتند: یا امیرالمؤمنین! چه می‌خواهی؟.

او در پاسخ گفت: از هر مشکلی راحت شدم جز خون حسین؛ فردا به خداوند چه بگویم اگر به من بگوید چرا حسین را کشتی؟
 
(ای یزید!) به‌زودی در پیشگاه خدا خواهی ایستاد و خداوند از خون حسین سؤال خواهد کرد.
امّا حسین(ع)؛
 
سروران! اطمینان داشته باشید که این مسئله، تنها مربوط به اهل سنت یا شیعه و یا راست و چپ نیست. همه ما اهل حرف هستیم نه اهل عمل‌.
 
سید و سرور ما، حسین(ع) کسی است که تاریخ شجاعت و فداکاری را ترسیم کرد، اما حاکم هرچقدر که قدرتمند باشد بر صاحب حق پیروز نخواهد شد، پس حاکم از بین می‌رود و کربلا برای راهنمایی پرهیزگاران باقی می‌ماند.
 
امروز سؤال این است که: ای یزید! قبر تو کجاست؟ و ای حسین! شما کجایید؟ شما کجایید ای نوه گرانقدر پیامبر(ص) و سرور من، یا اباعبدالله! شما در تمام دل‌ها و کلام‌ها جای دارید و نور تمام چشم‌ها هستید. شما مکتب حق و حقیقت و جهاد هستید.
 
اما تو ای حاکم سلطه‌گر و متقلب! تو اکنون در برابر عادل‌ترین عادلان قرار داری، و هر حاکمی اگر در برابر دین جد حسین(ع) و قرآنی که خداوند بر جدش نازل فرموده بایستد، عاقبتش چنین خواهد بود.
انتهای پیام
captcha