فراخوان عکس «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» منتشر شد
کد خبر: 3990156
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
از سوی حوزه هنری استان اصفهان؛

فراخوان عکس «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» منتشر شد

واحد عکس حوزه هنری استان اصفهان با هدف گردآوری آثار برگرفته از آیین‌های عاشورایی، نخستین فراخوان استانی عکس «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» را منتشر کرد.

فراخوان عکس «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» منتشر شد

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نخستین فراخوان استانی عکس «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) منتشر شد.

این فراخوان از سوی واحد عکس حوزه هنری اصفهان و با هدف گردآوری آثار و نشانه‌های برگرفته از آیین‌های عاشورایی منتشر شده است. این واحد به منظور ثبت تصویری و مستندسازی نشانه‌ها و میراث تصویری عاشورایی استان اصفهان در نظر دارد نمایشگاهی از آثار منتخب با عنوان «نشانه‌های عاشورایی در میراث محرم» را برگزار کند.

هنرمندان عکاس می‌توانند با توجه به موارد زیر به عکاسی بپردازند:

ـ بافته‌ها (کتل، پارچه‌های قلمکار، بیرق، قالی، کتیبه، پارچه‌های سوزن‌دوزی و ...)
ـ نقاشی‌های عاشورایی (پرده‌های تعزیه‌خوانی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، نقاشی‌های دیواری، نقاشی پشت شیشه، نقاشی پشت آیینه و ...)
ـ فلز (علم، زنجیر، زره، سنج، کلاه‌خود، ظروف آبخوری، سنگاب‌ها، سقاخانه‌ها و ...)
ـ چوب، کاشی‌کاری، گچ‌بری، حجاری و ...

از شرایط شرکت در این فراخوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ـ هر هنرمند می‌تواند 5 تک عکس ارسال کند.
ـ در عکس‌ها باید عنوان، مکان ثبت عکس و تاریخ عکس‌برداری قید شود.
ـ عکس‌ها باید با فرمت Jpg و حداکثر 3 مگابایت و با رزولوشن dpi300 و ضلع بزرگ ۱۹۸۰ پیکسل ارائه شوند.

مهلت ارسال آثار به این فراخوان، 15 شهریورماه 1400 است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب یک فایل zip به Akskhaneh.esfahan@gmail.com ارسال و حتماً در قسمت subject نام عکاس و شماره تلفن همراه خود را قید کنند.

هیئت داوران این فراخوان، دکتر محمدفرید خدارحمی، مهدی تمیزی و رضا نصر اصفهانی هستند و داوری آثار در 31 شهريورماه 1400 انجام خواهد شد. نفرات برتر نیز در مهرماه 1400 (مصادف با ایام اربعین) معرفی می‌شوند. ضمن اینکه به ۷ نفر از برگزیدگان مبلغ ۱۴۰۰۰۰۰۰ ریال اهدا خواهد شد.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات و پیگیری فراخوان می‌توانند به سایت حوزه هنری استان اصفهان به آدرس www.artesfahan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha