خطبه‌های امام زین‌العابدین(ع) قیام عاشورا را احیا کرد
کد خبر: 3992024
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

خطبه‌های امام زین‌العابدین(ع) قیام عاشورا را احیا کرد

امام جمعه باسمنج، اظهار کرد: خطبه افشاگرانه وقایع کربلا از زبان امام زین‌العابدین(ع) در مجلس ابن زیاد قیام عاشورا را تا قیامت زنده‌ نگه داشت.

خطبه‌های امام زین‌العابدین(ع) قیام عاشورا را احیا کردحجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خطبه افشاگرانه وقایع کربلا از زبان امام زین‌العابدین(ع) در مجلس ابن زیاد قیام عاشورا را تا قیامت زنده‌ نگه داشت. 

وی گفت: یکی از مسئولیت‌های امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا افشاگری وقایع کربلا بود زیرا پس از واقعه عاشورا حکومت بنی امیه قصد داشت تا نام و یاد شهدای کربلا را از میان بردارد و با تحریف واقعه عاشورا هدف اصلی امام حسین(ع) را که مبارزه با ظلم و بیداد و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، از بین ببرد، اما با سخنرانی‌های افشاگرانه امام سجاد(ع) در مجلس ابن زیاد، عموم به حقیقت قیام تاریخ‌ساز امام حسین‌(ع) پی بردند.

احمدی افزود: حضرت امام زین‌العابدین(ع) تجسم کامل مکتب صبر بودند و ظهور بارز این صبر در جریان نهضت عاشورا به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه باسمنج، ضمن بازگو نمودن یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شخصیت اجتماعی حضرت زین‌العابدین(ع) افزود: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم شخصیت اجتماعی حضرت زین‌العابدین(ع) مراقبت از عزت‌نفس و دوری از هرگونه عمل و برخوردی بوده که شائبه ذلت در برابر دیگران داشته باشد.

وی با استناد به فرموده امام زین العابدین(ع) بیان کرد: ایشان می فرمایند: کسى که بینش و عقل خود را به کمال نرساند و در رُکود فکرى و فرهنگى بسر برد به سادگى در هلاکت و گمراهى و سقوط قرار خواهد گرفت.

احمدی، امام سجاد(ع) را جمال نیایشگران دانست و ادامه داد: حضرت امام سجاد(ع) به حق به عنوان جمال نیایشگران شهرت یافته‌اند و این بخاطر اهتمام خارق‌العاده آن حضرت به تلاوت ادعیه و انس با مناجات‌های بسیار و اشتغال طولانی به راز و نیاز با خداوند سبحان بوده است.

امام جمعه باسمنج، یادآور شد: حضرت زین‌العابدین(ع) علاوه بر انجام انفاق‌های گسترده و بیشمار در زندگی خود اهل ایثار بوده‌اند.

وی با اشاره به فرموده امام سیدالساجدین(ع) افزود: ایشان میفرمایند: صدقه، قبل از اين كه به دست نيازمند برسد، در دست خداوند قرار مى گيرد.

احمدی، تاکید کرد: از فضائل و کمالات حضرت علی بن حسین(ع) که محل تجلی و بروز آن ظرف جامعه بوده است، استجابت دعاهای آن بزرگوار است که به مناسبت‌های مختلف از زبان مطهر حضرت انشاء شده است.

انتهای پیام
captcha