آزادی ۲۵ زندانی از زندان مرکزی شهرکرد
کد خبر: 3997890
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
به‌مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد:

آزادی ۲۵ زندانی از زندان مرکزی شهرکرد

در بازدید مقامات قضایی چهارمحال و بختیاری از زندان مرکزی شهرکرد درخواست‌ها و مشکلات زندانیان بررسی و به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ۲۵ زندانی آزاد شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی دادگستری استان، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شهرکرد، اظهار کرد: به منظور اجرای سیاست‌های تحول‌گرایانه قوه قضائیه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، طرح کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

وی افزود: به همین منظور در دوره‌‌های مختلف بسیاری از زندانیان با کمک خیران و استفاده از تخفیفات قانونی، از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند که بر همین اساس، ۲۵ زندانی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس آزاد می‌شوند.

بهرامی خاطرنشان کرد: زندانیانی که امروز حکم آزادی خود را می‌گیرند، پرونده‌هایشان در جلسات مسئولان قضایی بررسی و عموماً در قالب مرخصی پایان حبس و یا ارفاق‌ها و تخفیفات قانونی آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه زندانی شدن هر فرد علاوه بر تحمیل هزینه به دولت تبعات منفی اجتماعی و فرهنگی بسیاری به دنبال دارد، بیان کرد: زندان جای مجرمان خطرناک و برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم است و نباید فردی صرفا به لحاظ انجام یک تخلف و یا بدهی، مدت زمان طولانی در زندان بماند.

یادآور می‌شود، رئیس کل دادگستری به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از مقامات قضایی روز گذشته ۲۴ شهریورماه از زندان مرکزی شهرکرد بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان، مشکلات و درخواست‌ها را مورد بررسی و رسیدگی قرار دادند.

انتهای پیام
captcha