جلسه ستاد اربعین در رفسنجان تشکیل شد
کد خبر: 3999185
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

جلسه ستاد اربعین در رفسنجان تشکیل شد

جلسه ستاد اربعین در رفسنجان تشکیل و تصمیماتی در خصوص ابلاغیه اربعین حسینی(ع) گرفته شد. پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» به سمت امام‌زاده سیدغریب از جمله تصمیمات این جلسه بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز سه‌شنبه 30 شهریورماه جلسه ستاد اربعین در دفتر امام جمعه شهرستان رفسنجان با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان، امام جمعه رفسنجان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی و مواکب رفسنجان تشکیل شد. حجت‌الاسلام حسنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در این نشست بیان کرد: تمهید مقدمات لازم برای انجام فعالیت‌های تأثیرگذار و تنظیم شعائر دینی در مراسم معنوی اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر از سوی اعضای فعال ستاد اربعین صورت پذیرفته است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا مانع پیاده‌روی اربعین شد و امسال این مراسم با محوریت مساجد و هیئت‌های مذهبی و با رعایت پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه امسال هفت موکب خدمات ویژه اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی در رفسنجان برپا می‌کنند، تصریح کرد: همایش «نسل حسینی علیه‌السلام» برای قرائت زیارت اربعین در خروجی شهر، دوراهی سرچشمه در محل مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیون اعزامی و مستقر، کلیه مراسم دهه آخر صفر را برگزار می‌کنند، افزود: در این راستا قرائت زیارت اربعین در مساجد سطح شهرستان توسط ائمه جماعات برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی شهرستان رفسنجان با محوریت شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم» اربعین حسینی را در رفسنجان برگزار می‌کنند، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی «جاماندگان اربعین حسینی» توسط هیئت فاطمیون رفسنجان از حسینیه اباعبدالله الحسین به سمت امام‌زاده سید غریب انجام می‌پذیرد.

مسئول موکب شهدای صنعت مس نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی امسال از سفر و پذیرایی زائرین در کربلا انصراف داده‌ایم و برای ایجاد شور حسینی در شهر رفسنجان اقدام به برپایی نمایشگاه و انجام مراسم خاص در عصر روز اربعین با مدیحه‌سرایی و سخنرانی در سقاخانه دوراهی سرچشمه اقدام کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha