دفاع مقدس نسخه تثبیت شده دین با ریشه وحدانی و قرآنی است
کد خبر: 3999414
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌‌جنوبی:

دفاع مقدس نسخه تثبیت شده دین با ریشه وحدانی و قرآنی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌‌جنوبی گفت: وقتی سخن از دفاع مقدس می‌گوییم در واقع از یک واژه شعاری حرف نمی‌زنیم بلکه یک نسخه تثبیت شده و دارای ریشه وحدانی و قرآنی مد نظر ما است.

دفاع مقدس، نسخه تثبیت شده دین با ریشه وحدانی و قرآنی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌‌جنوبی، ۳۱ شهریورماه در دیدار با دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خداوند وعده داده است کسانی که در راه حق دفاع کنند را یاری می‌رساند و در احادیث و روایات نیز این موضوع شرح و بسط داده شده است.

وی با بیان اينکه وقتی سخن از دفاع مقدس می‌گوییم در واقع از یک واژه شعاری حرف نمی‎زنیم بلکه یک نسخه تثبیت شده و دارای ریشه وحیانی و قرآنی مد نظر ما است، افزود: در مقابل واژه مقدس، واژه پلید وجود دارد که مقصود همان کسانی هستند که بعد از جنگ جهانی اول و دوم و در طول ۱۰۰ سال اخیر جنایت‌های بی‌شمار پدید آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: استکبار بعد از جنگ جهانی اول و دوم، سازمان‌هایی چون سازمان ملل، شورای امنیت و واژه‌هایی حقوق بشر بین‌الملل را درست کرد در حالی که هدف این بود همواره از آن برای دستیابی اهدافش استفاده کند.

عبادی ادامه‌ داد: سابقه استکبار نشان می‌دهد که چگونه برای سلطه بر ملت‌ها آنها را قتل عام کرده است و امروز نیز با استفاده از ابزار سازمان‌های جهانی می‌خواهد سلطه‌گری خود را برای ملت‌ها تضمین کند.

وی افزود: سرباز امام خمینی(ره) بودن یک افتخار و نعمت بزرگ است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بر این موضوع تأکید کرد و در وصیت‌نامه خود گفت افتخار می‌کنم که سرباز خمینی(ره) هستم و در دوران او زندگی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۴۰ سال است که شاهد تهاجم دشمن در عرصه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی هستیم و همواره دفاع ملت از طرف دیگر وجود داشته است. همه این صحنه‌ها برای ما و ملت ما یک آزمایش است که بدانیم تا چه اندازه پای کلمه حق ایستاده‌ایم.

عبادی با اشاره به تغییر افکار عمومی ملت‌های جهان، یادآور شد: افکار عمومی اکنون نسبت به قبل از انقلاب چه در داخل کشور و چه در صحنه بین‌المللی تغییر کرده است و مردم در کشورهای منطقه اروپا خواهان عدالت که هدف بعثت انبیا است را مطالبه می‌کنند.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار گفت: به‌واسطه شیوع کرونا برنامه‌های تجمعی مثل رژه و رزمایش را در برنامه‌های هفته دفاع مقدس نخواهیم داشت، اما به‌صورت نمادین توانمندی‌های نیروهای مسلح را به مردم نشان خواهیم داد.

وی افزود: از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی می‌توان به تجلیل از رزمندگان پیشکسوت، تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، دیدار با خاندان ایثارگران، پاسداشت سرباز در دفاع مقدس، بزرگداشت شهدای مدافعین سلامت، تقدیر از زنان ایثارگر و افتتاح یادمان شهدای گمنام اشاره کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: برپایی میز خدمت در مساجد و محلات، نواختن زنگ مهر مقاومت، برگزاری یادواره شهدا، پخش فیلم و کلیپ در فضای باز با جمعیت محدود از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی است.

انتهای پیام
captcha