هدف از تحصیل، تربیت دانش‌آموزان بلندهمت برای جامعه است
کد خبر: 4000164
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

هدف از تحصیل، تربیت دانش‌آموزان بلندهمت برای جامعه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: زنگ مهر یعنی تربیت دانش‌آموزان بلندهمت برای جامعه و معلمی که درس می‌دهد و در سند تحول آموزش هم به این موضوع تأکید شده است.

ارسالی| هدف از تحصیل تربیت دانش‌آموزان بلندهمت برای جامعه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، 3 مهرماه در مراسم نواخته شدن زنگ مهر در ارومیه اظهار کرد: زنگ مهر یعنی تربیت دانش‌آموزان بلندهمت برای جامعه و معلمی که درس می‌دهد، از این رو در سند تحول آموزش در سیاست‌های کلی به مطالب مهمی اشاره دارد، به تربیت دانش‌‌آموزان بلندهمت نیز اشاره شده است.

وی افزود: مجلس موضوع رتبه‌بندی معلمان را دوباره شروع کرده است و اگر این موضوع دو یا سه هفته بعد در دستور مجلس باشد، حتماً معلمان رقابت خود را در تدریس و کسب رتبه‌ها شروع خواهند کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش می‌شود مشکل مدارس کانکسی و بخاری‌های نفتی حل شود و بتوان رضایت اولیا کسب شود.

جامعه ارزش و جایگاه معلم را قدر بداند

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: مقام و منزلت معلم در اسلام بسیار بزرگ و بالا است به طوری که همه جنبندگان عالم برای کسی که تعلیم و تعلم در دست اوست استغفار می‌کنند،یادگیری علم از حسنات است و خداوند به کسانی که به دنبال علم‌آموزی هستند ثواب عمل خیر خواهد داد.

وی بیان کرد: درس دادن و درس یاد گرفتن در درگاه الهی تسبیح است و اجر و ثواب جهاد در راه خداوند را دارد و تعلیم و تعلم سبب تربیت انسان می‌شود و انسان را به مقامات رفیع و کمال و سعادت می‌رساند لذا هرکاری در راستای تعالی انسان باشد مورد توجه خداوند و عبادت محسوب می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: بالاتر از شغل معلمی شغلی در عالم اسلام وجود ندارد لذا معلمان باید به داشتن این شغل افتخار کنند جامعه باید ارزش و جایگاه معلمی را دانسته و مقام و منزلت معلمین را رعایت کند و دانش‌آموزان نیز باید از فرصت تعلم استفاده کرده و با تمام توان علم آموخته و خود را به درگاه خداوند مقرب کنند.

نقش مدرسه در کاهش آسیب‌های اجتماعی

علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دفاع مقدس مناسبتی فراموش‌ناشدنی در تاریخ کشور است، گفت: در دوران دفاع مقدس با رشادت شهدا و رزمندگان درس عبرتی به دشمنان داده شد تا چشم طمعی به کشور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید و مدرسه دارای جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های استانی است، گفت: یکی از زیرمجموعه‌هایی که به توسعه می‌انجامد، مدرسه است. مربیان و معلمان تلاش می‌کنند تا تعلیم و تعلم به بهترین نحو انجام شود و آموزش‌های مدرسه مکمل آموزش خانواده است و دانش‌آموزان در مدرسه و خانواده آموزش می‌بینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه محیط مدرسه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد و دانش‌آموزان در مدرسه از عواقب مشکلات و آسیب‌ها مطلع می‌شوند، تصریح کرد: از عوامل مدرسه باید تشکر کرد که دانش‌آموزان را با واقعیت آشنا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha