دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج زندگی اسلامی بیشتر تلاش کنند
کد خبر: 4012338
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج زندگی اسلامی بیشتر تلاش کنند

امام‌جمعه ماهنشان گفت: مبلغان، صدا وسیما و مخصوصا دستگاه‌های مسئول باید با هم‌افزایی و هم‌فکری خود، نسبت به ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی تلاش کنند.

شورای فرهنگ عمومی ماهنشانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی اکبری، امام‌جمعه ماهنشان، شب گذشته، 19 آبان‌ماه در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: اگر فرهنگ هر جامعه ضعیف باشد آن جامعه هر چقدر هم در بعد اقتصادی و سایر زمینه‌ها پیشرفت داشته باشد فرهنگ آن جامعه تهی هست و با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

وی به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: موثرترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد فرهنگ آن جامعه هست. مسئولان موظفند طبق قانون در ارتقای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف نمایند تا فرهنگ اسلامی در جامعه تقویت و اجرا شود، در غیر این صورت فرهنگ غربی نهادینه شده و جامعه اصلاح نخواهد شد.

امام جمعه ماهنشان یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان استان در خصوص ضمانت اجرایی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی، بر پیگیری این موضوعات تاکید کردند.

وی ابراز کرد: در این زمینه مبلغان، صدا وسیما و مخصوصا دستگاه‌های مسئول باید با هم‌افزایی و هم‌فکری خود، نسبت به ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی تلاش کنند. تا فرهنگ غربی و ریشه آموزه غربی خشکیده شود.

گفتنی است؛ ترویج اخلاق مداری در سطح جامعه ونظام اداری، ایجاد برنامه های نشاط وشادابی در سطح شهرستان، همکاری وهم افزایی دستگاه‌های عضو در اجرا و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، تقویت و فعال کردن بخش‌های فرهنگی، هنری در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان، فرهنگسازی و تولید، محتوا و کلیپ کوتاه با سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان، مبلغان و مسئولان با موضوع و محوریت حذف خرافات، سنت‌ها و باورهای غلط در سطح جامعه و پخش از طریق فضاهای مجازی در سطح شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

همچنین در این جلسه موضوعاتی مثل پیگیری و تشکیل کارگروه فرهنگی ـ اجتماعی در سطح روستاها، برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده، ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با موضوعات مختلف از قبیل (مسئولیت پذیری اجتماعی، ازدواج آسان، پرهپز از تجمل‌گرایی‌ها، مشارکت مردم در برنامه‌های مختلف و برگزاری برنامه‌های مخلتف بری کاهش آسیب‌های اجتماعی‌، فرهنگ ترافیک کاهش نزاع و درگیری‌ها و ترویج برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی به تصویب رسید.

انتهای پیام
captcha